DisplaySearch: O 3DTV je zájem, trhu pomůže i DVB-T2

5. 1. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – everythingposs
Ilustrační obrázek
Ačkoli je se nabídka na celosvětovém trhu téměř neliší, priority zákazníků jsou napříč regiony rozdílné. Seznamte se s tím, co se prodává a bude zákazníky lákat v Evropě v následujících letech.

DisplaySearch: Zájem o 3DTV rostePodle analytické společnosti DisplaySearch se ve třetím čtvrtletí 2011 prodávaly televize nejlépe v západní Evropě a Číně a oba tyto regiony byly zároveň tahounem 3DTV. Významná nárůst prodeje 3DTV lze za druhé a třetí čtvrtletí pozorovat také ve východní Evropě.

Naopak 3D televize netáhly v Japonsku a Severní Americe. Číňané nakoupili dvakrát více televizí než v Severní Americe, Američané preferují modely s velkými úhlopříčkami a nevyžadují tolik funkcí.

Za pozornost stojí také informace o segmentu tzv. smart TV, které umožňují přístup k internetu. Způsob využívání televizí se liší napříč regiony v závislosti na připojení k internetu. Například v Saudské Arábii, Polsku či Filipínách využívá 3G připojení 10 až 15 krát více spotřebitelů než širokopásmové připojení a tito zákazníci si chtějí na televizi přehrávat streamovaná videa.

Graf1: Prodeje televizí v letech 2010 - 2011 podle regionu

Prodeje televizí v letech 2010 - 2011 podle regionu

Zdroj: DisplaySearch

DVB-T2 se rozjíždí, připravte se

V následujících letech se podle analytiků hnacím motorem televizního trhu stane standard DVB-T2. V letošním roce se prodalo 3,4 milionu televizí z DVB-T2 tunerem a do roku 2015 tento počet vzroste na 64,7 milionu a vyrovná se s počtem televizí s DVB-T.

V Evropě běží ostrý provoz již v několika zemích, v mnohých již testovací provoz proběhl včetně České republiky a další země se na něj chystají. V novém standardu již vysílají nebo plánují vysílat také některé země na Blízkém Východě, Africe a Asii.

Graf2: Prodeje televizí v letech 2010 - 2015 podle tuneru

Cyber25

Prodeje televizí v letech 2010 - 2015 podle tuneru

Zdroj: DisplaySearch

Čtěte dále

IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta