DisplaySearch: Prodeje televizí se v roce 2012 propadly o 6 %

29. 3. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Yuri Arcurs - Fotolia.com
Analytická společnost DisplaySearch zveřejnila výsledky trhu televizorů za uplynulý rok. Jak se dařilo jednotlivým výrobcům a technologiím?

Ve čtvrtém čtvrtletí 2012 zaznamenal televizní trh nepatrný meziroční nárůst o 0,6 %, ale vzhledem k nepříznivým makroekonomickým podmínkám v průběhu celého roku výrobci v celkovém součtu prodali pouze 233 milionů televizorů, tedy o 6 % méně než v roce 2011 a průměrná prodejní cena plochých televizorů meziročně klesla o 2 %.

V západní Evropě se prodeje televizorů propadly o 15 % a prodeje zpomalily také na Blízkém východě a Africe (MEA). Naopak ve východní Evropě zájem o nové televizory meziročně vzrostl o 17 %. Důvodem se stal přechod na digitální pozemní vysílání.

Na rozvíjejících se trzích sice poptávka po nových LCD televizorech rostla, nicméně nebyla schopna kompenzovat 18% propad rozvinutých trhů.

Přesto se v celkovém součtu prodeje LCD televizí snížily pouze o 1 %. Nedařilo se plazmám, jejichž výrobci zaznamenali propad v expedovaných kusech o 23 %. OLED panelů se prodalo o 99 % méně než v roce 2011, poptávka po CRT televizorech klesla o 38 % a RPTV oslovily meziročně o 59 % méně zákazníků.

Prodeje televizí za rok 2012 podle technologie (v tis. kusech)

Technologie

Prodaných kusů
2012

Podíl

 2012/2011

Změna

2012/2011

LCD

203 202

87,3 %

-1 %

PDP (Plazma)

13 350

5,7 %

-23 %

OLED

0

0 %

-99 %

CRT

16 065

6,9 %

-38 %

RPTV

50

0 %

-59 %

Celkem

232 667

100 %

-6 %

Zdroj: DisplaySearch Quarterly Advanced Global TV Shipment and Forecast Report

Samsung dominuje trhu a Čína válcuje japonské výrobce

Samsung dokázal meziročně navýšit v segmentu plochých televizorů příjmy z prodejů a stal se jedničkou. Podobně se dařilo druhému LG, které získalo 15% tržní podíl.

Japonští výrobci Sony, Panasonic i Sharp zaznamenali dvojciferný propad příjmů a naopak výrazně se dařilo čínským výrobcům, kteří dokázali v celkovém součtu zaujmout 20 % trhu.

Pořadí výrobců plochých televizorů v roce 2012 podle příjmů

Technologie

Podíl na trhu
2011

Podíl na trhu
2012

Změna

2011/2012

Samsung

24,8 %

27,7 %

6 %

LG

13,8 %

15 %

4 %

Sony

11,2 %

7,8 %

-34 %

Panasonic

7,8 %

6 %

-26 %

Sharp

6,6 %

5,4 %

-22 %

Ostatní

35,9 %

38,2 %

1 %

Celkem

100 %

100%

-5 %


Zdroj: DisplaySearch Quarterly Advanced Global TV Shipment and Forecast Report

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu