DisplaySearch: Prodeje televizorů v letošním roce dále klesnou

17. 7. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Rumkugel - Fotolia.com
Prodeje nových televizorů v letošním roce podle analytické společnosti DisplaySearch ve srovnání s rokem 201 klesnou, ale v příštích letech by již měli růst. Seznamte se s podrobnostmi, jak na tom budou 3DTV?

3DTV budou v letošním roce v západní Evropě představovat 30 % všech prodaných televizorů V letošním roce se podle analytiků DisplaySearch prodá 245 milionů kusů televizorů, což při srovnání s rokem 2011 bude přestavovat pokles o 1,4 %. Za nízkými prodeji stojí vysoká poptávka v předchozích letech spojená v některých zemích s přechodem na pozemní digitální vysílání (DVB-T). Dalším důvodem je ekonomická nestabilita v řadě regionů. Tahounem se stanou rozvíjejících regiony, kde prodeje televizorů porostou o 8 %.

Ze všech segmentů se bude dařit pouze LCD televizím, jejichž prodeje se zvednou o 5 % na 216 milionů kusů, ale stále půjde o nižší růst než v roce předchozím.

Zároveň průměrná prodejní cena LCD televizorů spadne o 4 %.  LCD modely ovládnou 88 % trhu, přičemž jejich podíl v roce 2011 činil 82 %. Do roku 2015 analytici očekávají, že jejich tržní podíl vzroste na 97 %. Modely s LED podsvícením dosáhnou 69 %, přičemž v roce 2011 jejich podíl byl jen 45 %. Prodeje plazmových televizorů v letošním roce klesnou o 26 % a jejich podíl se propadne pod hranici 5 %. OLED televizory přijdou na trh až na konci roku a nijak nezamíchají s poměry na trhu.

Prodeje 3DTV dále porostou

Prodeje 3DTV se v letošním roce zvednou o 74 % a v západní Evropě budou tvořit 30 % všech prodaných televizorů. Dokonce v Severní Americe, kde dříve přijali 3DTV chladně, roste zájem především z důvodu snížení cen.

Nadále lze na trhu pozorovat zájem spotřebitelů o čím dál větší úhlopříčky. V letošním roce se podíl 50‘‘ modelů zvedne na 7,7 % a během následujících tří let překročí 10 %. Průměrná úhlopříčka v letošním roce bude činit 35‘‘ a v příštím roce dosáhne 40‘‘.


 

Channeltrends letní speciál

Graf 1: Prodeje televizorů dle technologie v letech 2007 - 2016 Prodeje televizorů dle technologie v letech 2007 - 2016


Zdroj: DisplaySearch Quarterly Advanced Global TV Shipment and Forecast Report

Čtěte dále

Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci