DisplaySearch: Třetina spotřebitelů plánuje letos pořízení nové televize

7. 6. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Cobalt - Fotolia.com
Životní cyklus televizorů v domácnostech se podle analytické společnosti DisplaySearch zrychluje. Jak vypadá situace při pohledu na jednotlivé regiony?

DisplaySearch: Třetina spotřebitelů plánuje letos pořízení nové televizePrůzkumu se účastnili spotřebitelé ze 14 světových trhů a z jeho výsledků vyplynulo, že v letošním roce 31 % domácností plánuje vyměnit svoji starou televizi za novou a 22 % si pořídí televizor další.

Spotřebitelé vyměňují své televizory, protože požadují větší úhlopříčku, chtějí vlastnit plochý televizor a očekávají znatelně vyšší kvalitu obrazu. Ačkoli cena není mezi třemi hlavními kritérii, hraje zásadní roli při výběru nového televizního přijímače.

Průměrné stáří televizorů v minulém roce dosahovalo 8,9 let a pro letošní rok analytici očekávají, že spotřebitelé budou své televizory nahrazovat novými již po 6,9 letech. Míra nahrazení se liší v závislosti na regionu, kdy se tahounem stanou rozvíjející se trhy.

Obecně stále převládá trend výměny CRT televizorů za modely s plochou obrazovkou. Na devíti trzích přesahuje penetrace plochých televizorů 50 %, ale zbývajících pěti se ve 40 % domácností nachází CRT televizory.

Co do velikosti zůstává 32‘‘ nejpopulárnější úhlopříčkou na rozvíjejících se trzích zatímco rozvinutým dominují 40-44‘‘ modely.

Graf1: Průměrný věk nahrazení televizoru v domácnostechPrůměrný věk nahrazení televizoru v domácnostech

Zdroj: DisplaySearch

Čtěte dále

3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB