Do roku 2017 online prodeje v Evropě dosáhnou 191 miliard euro, tvrdí Forrester Research

27. 3. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Vladislav Kochelaevs - Fotolia.com
Podle analytiků z Forrester Research letos v západoevropském regionu největší růst internetového obchodování zaznamená Španělsko a Itálie. Jak si e-commerce má vést v ČR a co táhne on-line prodeje vzhůru?

Obchodování přes internet bude v Evropě letos generovat prodeje v hodnotě 128 miliard euro. S tímto tvrzením přišli analytici z agentury Forrester Research. Podle nich by evropské online prodeje měly do roku 2017 vzrůst na 191 miliard euro při průměrném meziročním růstu 10,5 %. 

Podle odhadů agentury Forrester Research letos ze zemí západní Evropy největší nárůst internetového obchodování zaznamená Španělsko. Má činit 18 %. Hned za Španělskem je Itálie, kde by podle Forrester Research měla letos e-commerce zaznamenat růst o 16 %.

Růst v České republice by měl kopírovat celoevropský průměr.

Ve skandinávských zemích a na britském, francouzském či německém trhu analytici z Forrester Research kvůli saturaci očekávají růst jen o 10 až 11 %.

V západní Evropě je letos nejmenší růst očekáván v Nizozemsku, kde by měl činit pouze 9 %.

Pokud se očekávání analytiků naplní, tak v západoevropském regionu bude mít svou hodnotou největší internetový trh za letošní rok Velká Británie (45 miliard euro), následovaná Německem (31 miliard euro) a Francií (21 miliard euro).

Za růstem jsou nové technologie i noví hráči

Podle Forrester Research internetový trh roste i za přispění chytrých mobilů a tabletů. Díky relativně nové skupině zařízení prý spotřebitelé tráví na internetu více času a mají tak i více nákupních příležitostí.

Za nárůstem e-commerce jsou prý ovšem také kamenné obchody. Forrester Research připomíná, že řada velkých hráčů z offline trhu výrazně investovala do svých nových online prodejních kanálů.

Růst pak stimuluje i to, že naopak internetoví obchodníci otevírají kamenné pobočky s možností osobního vyzvednutí zboží objednaného online.

„Stejný trend je patrný i v České republice, kde velcí kamenní prodejci rozbíhají své internetové pobočky a obráceně, internetoví obchodníci otvírají kamenné prodejny či výdejny,“ uvedla ve zprávě pro média Jitka Součková, tisková mluvčí e-shopu Kasa.cz


Zdroj: Kasa.cz

Čtěte dále

Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu