dTest: Zákazník e-shopu má při vrácení zboží nárok i na poštovné

25. 3. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © filograph - Fotolia.com
Podle průzkumu serveru dTest obcházejí některé české e-shopy zákon při vracení zboží. Na co mají zákazníci skutečně nárok?

Server dTest objevil v rámci zkoumání obchodních podmínek českých e-shopů případy obcházení zákona ohledně vracení poštovného.

Podle nového občanského zákoníku je e-shop při vrácení zboží do čtrnácti dnů povinen uhradit zákazníkovi vše, co zaplatil, tedy včetně nákladů na dodání. Ty musí být uhrazeny do výše nejlevnějšího nabízeného způsobu dopravy, jenž prodejce nabízí, nejčastěji poštovného při platbě předem.

Přestože však nová úprava hovoří o nákladech na dodání, některé e-shopy za nejlevnější variantu považují osobní vyzvednutí na pobočce – dTest tuto interpretaci nalezl v obchodních podmínkách serverů Alza.cz nebo Obchody24.cz.

Podle dTestu jde o obcházení zákona, který za dodání považuje dopravení a odevzdání zboží zákazníkovi, nikoliv ponechání na pobočce k vyzvednutí.

Dalším způsobem, jakým e-shopy nevracejí zákazníkům peníze, je podle dTestu účtování servisních poplatků za uvedení zboží do původního stavu.

Channeltrends letní speciál

dTest však upozorňuje, že zákazník odpovídá za snížení hodnoty zboží pouze tehdy, pokud jej během lhůty používá jinak než je nutné k jeho vyzkoušení. Paušální servisní poplatky jsou proto podle dTestu nelegální.

Zdroj: dTest

Čtěte dále

Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Kulatý stůl o distribuci: Specialisté versus broadlineři (2. díl)
Kulatý stůl o distribuci: Specialisté versus broadlineři (2. díl)
Česká Wultra je podle Gartneru lídrem v postkvantové autentizaci
Česká Wultra je podle Gartneru lídrem v postkvantové autentizaci
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen