Ericsson: spokojenost s životem ve městě souvisí s konektivitou

9. 6. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © ra2 studio - Fotolia.com
Ve zprávě vypracované výzkumným týmem oddělení studujícího chování spotřebitelů zkoumá Ericsson aspekty spokojenosti s životem ve městě vycházející z městského prostředí a zapojení do společenského života. Jaké mají lidé požadavky na připojení?

Ericsson: Spokojenost s životem ve městě souvisí s konektivitouZpráva společnosti Ericsson uvádí, že lidé v megapolích řadí pokrytí mobilními sítěmi na čtvrtou nejvyšší pozici žebříčku spokojenosti, vedle dodávek vody a dostupnosti společenského vyžití, od kaváren po zábavní podniky. Na druhou stranu špatná kvalita ovzduší a nedostatek míst k parkování může zvyšovat nespokojenost.

Urbanizace je celosvětovým megatrendem. Počet obyvatel měst každou hodinu vzroste o 7 500 a lidé bezpochyby pociťují stres z přelidnění. Nicméně také pozorujeme, jak lidé ve městech využívají informační a komunikační technologie jako prostředek ke zmírnění těchto pocitů a k lepšímu prožívání městského života,“ uvedl v tiskovém oznámení Michael Björn, ředitel výzkumného týmu oddělení Ericssonu.

V souvislosti s životem ve městě lidé často vyzdvihovali dostupnost restaurací, kaváren, zábavních podniků a trhů. Obyvatelé měst jsou společensky aktivnější a jejich sociální kruhy jsou širší než u lidí, kteří ve městech nežijí.

Jako negativní faktory byly zmiňovány davy lidí a doprava. Průzkum zjistil, že průměrná doba dojíždění v 13 velkoměstech činila dvě hodiny a dvacet minut denně. Michael Björn dodává: „Lidé jsou klidnější, pokud ví, jak dlouho jejich cesta potrvá, protože jim to umožní efektivněji využívat čas. Chytré telefony se při každodenním dojíždění stávají neocenitelným nástrojem.

Channeltrends letní speciál

„Známe-li způsoby, které lidé volí k dojíždění, můžeme díky tomu určit, které služby považují za nejprospěšnější. Například lidé, kteří dojíždějí na kole, by uvítali aplikace mapující cyklostezky. Cestující hromadnou dopravou by měli užitek z jízdních řádů a aplikací pro plánování cesty aktualizovaných v reálném čase. A řidičům vozidel by využití satelitní navigace s přístupem k dopravním údajům v reálném čase ušetřilo hodně času i stresu,“ uzavírá Björn.

Oddělení studující chování spotřebitelů oslovilo obyvatele 13 velkoměst, ve kterých žije celkem 100 milionů obyvatel. Úplná zpráva je k dispozici zde.

Zdroj: Ericsson

Čtěte dále

Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta