Eset: Uživatele macOS nejvíce ohrožuje adware, objevil se ve více než třetině případů

23. 5. 2022
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Adobe Stock
Bezpečnostní analytici také znovu detekovali trojského koně Adload. Ten se nejčastěji šíří spolu s nelegitimními verzemi her a aplikací.

Společnost Eset ve své pravidelné zprávě informuje, že v dubnu se ve více než třetině všech detekcí hrozeb pro operační systém macOS objevil adware Pirrit. Oproti březnu tak adware v českém prostředí výrazně posílil.

Spolu s adwarem Pirrit se v Česku nadále objevuje také reklamní malware Downloader.Adload. Tento trojský kůň se snaží svým chováním uživatele přimět ke stažení dalšího adware, který útočníci často vydávají za populární hry a další známé nástroje a aplikace.

Způsob šíření trojského koně Adload je poměrně agresivní. Zneužívá známých balíků software nebo her, které útočníci nabízejí zdarma nebo jako součást dalšího bezplatného programu. Nejčastěji na něj mohou uživatelé narazit v neoficiálních obchodech nebo na různých fórech,“ vysvětluje Jiří Kropáč z Esetu.

Nejčastější kybernetické hrozby v České republice pro platformu macOS za duben 2022: 

1. OSX/Adware.Pirrit (40,58 %)

2. OSX/TrojanDownloader.Adload (7,25 %)

3. OSX/Adware.Bundlore (4,35 %) 

4. OSX/TrojanProxy.Agent (1,45 %)

Cyber25

5. OSX/Spy.Agent (1,45 %)

Zdroj: Eset

Čtěte dále

Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Canalys: Mobilita v pohybu, dodávky tabletů i chromebooků rostou
Canalys: Mobilita v pohybu, dodávky tabletů i chromebooků rostou
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen