Gartner: Drtivá většina CFO plánuje letos zvýšit odměny zaměstnancům

9. 3. 2023
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © olly - Fotolia.com
Většina zaměstnanců si polepší, výdaje na výplaty chce snižovat jen 5 % finančních ředitelů.

Společnost Gartner na základě průzkumu mezi finančními řediteli uvádí, že 86 % CFO v roce 2023 plánuje zvyšovat mzdy alespoň o tři procenta, a to navzdory stávající nejistotě i obavám z recese.

Většina finančních ředitelů se shodne, že chce i v této obtížné době zůstat platově konkurenceschopná. Z celkových 279 respondentů pouze 5 % uvedlo, že v roce 2023 ve svých rozpočtech plánují výdaje na výplaty zaměstnanců snížit. 

Průzkum dále odhalil, že jasnou prioritou zůstaly investice do digitálních technologií. Čtyři z pěti dotázaných plánují zvýšit své výdaje na technologie alespoň o tři procenta a 43 % plánuje tyto výdaje zvýšit o deset procent a více.

Mnoho finančních ředitelů neusiluje o zvýšení mezd na úroveň inflace – vzhledem k ochlazení trhu práce to ani nebude nutné. Pokud chtějí v roce 2023 dosáhnout cílů ziskovosti, nemohou si to ani dovolit,“ komentuje Alexander Bant z Gartneru.

Cyber25 Early

Finanční ředitelé nechtějí, aby digitální transformaci zastavila nastupující recese, a plánují proto investice do technologií dál zvyšovat. Aby obstáli v recesi, finanční ředitelé musejí budovat flexibilnější a pohotovější podniky s lepší strukturou marží,“ dodává.

Zdroj: Gartner

Čtěte dále

Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho