Gartner: Personalizace u marketérů netáhne, nahradí ji nové typy služeb

10. 12. 2019
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Sikov @ Fotolia.com
Marketéři se z obav o spravování citlivých dat zákazníků uchýlí k jiným metodám, jako jsou třeba řešení pracující s detekcí a rozpoznáváním emocí. Pomalu se začnou odvracet i od spolupráce s influencery.

Společnost Gartner ve své analýze uvádí, že 80 % marketérů, kteří investovali do řešení pro personalizaci, do roku 2025 vzdá snahu je využívat v praxi – ať už proto, že nepřinesou očekávanou návratnost, či kvůli hrozbám při správě citlivých dat zákazníků.

Podle analytiků je již v současné době více než čtvrtina marketérů přesvědčená, že data jsou (paradoxně) jednou z hlavních překážek personalizace. To proto, že jejich sběr, integrace a ochrana jsou náročné a přinášejí různá rizika.

Gartner však dodává, že to neznamená, že by se marketéři přestali o zákazníky zajímat, tradiční personalizace ale nahradí nové typy služeb. Půjde hlavně o ty, které nemusí uchovávat citlivá data, jako třeba řešení pracující s detekcí a rozpoznáváním emocí.

Influencer je mrtvý, ať žije influencer

Společnost v této souvislosti vydala několik předpovědí pro oblast marketingu. Odhaduje například, že do roku 2023 klesne alokace rozpočtů marketingu na influence o třetinu. Zákazníci se totiž budou zdráhat věřit značkám a entitám, které osobně neznají.

V roce 2023 bude podle Gartneru více než polovinu zobrazovaných online reklam ovlivňovat AI detekce a rozpoznávání emocí. Do roku 2022 navíc zařadí čtvrtina marketingových oddělení mezi své kmenové zaměstnance behaviorální vědce či etnografy.

Channeltrends letní speciál

Analytici v neposlední řadě předpovídají, že v roce 2023 bude třetina PR incidentů poškozujících značky souviset se selháním v oblasti datové etiky.

Zdroj: Gartner

Čtěte dále

Veronika Zachariášová bude šéfovat korporátní komunikaci a CSR v O2
Veronika Zachariášová bude šéfovat korporátní komunikaci a CSR v O2
Rittal racky VX IT: Klíč k moderní infrastruktuře v průmyslu i službách
Rittal racky VX IT: Klíč k moderní infrastruktuře v průmyslu i službách
Češi zanevírají na hotovost, 59 % nákupů v obchodech platí digitálně
Češi zanevírají na hotovost, 59 % nákupů v obchodech platí digitálně
Asbis CZ rozšiřuje nabídku, přidává odolné produkty Blackview
Asbis CZ rozšiřuje nabídku, přidává odolné produkty Blackview
MSP na vzestupu, tři ze čtyř lokálních MSP očekávají dvouciferný růst
MSP na vzestupu, tři ze čtyř lokálních MSP očekávají dvouciferný růst
Většina českých e-shopů je na marketplacech, ale spokojení s nimi nejsou
Většina českých e-shopů je na marketplacech, ale spokojení s nimi nejsou