Gartner: Personalizace u marketérů netáhne, nahradí ji nové typy služeb

10. 12. 2019
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Sikov @ Fotolia.com
Marketéři se z obav o spravování citlivých dat zákazníků uchýlí k jiným metodám, jako jsou třeba řešení pracující s detekcí a rozpoznáváním emocí. Pomalu se začnou odvracet i od spolupráce s influencery.

Společnost Gartner ve své analýze uvádí, že 80 % marketérů, kteří investovali do řešení pro personalizaci, do roku 2025 vzdá snahu je využívat v praxi – ať už proto, že nepřinesou očekávanou návratnost, či kvůli hrozbám při správě citlivých dat zákazníků.

Podle analytiků je již v současné době více než čtvrtina marketérů přesvědčená, že data jsou (paradoxně) jednou z hlavních překážek personalizace. To proto, že jejich sběr, integrace a ochrana jsou náročné a přinášejí různá rizika.

Gartner však dodává, že to neznamená, že by se marketéři přestali o zákazníky zajímat, tradiční personalizace ale nahradí nové typy služeb. Půjde hlavně o ty, které nemusí uchovávat citlivá data, jako třeba řešení pracující s detekcí a rozpoznáváním emocí.

Influencer je mrtvý, ať žije influencer

Společnost v této souvislosti vydala několik předpovědí pro oblast marketingu. Odhaduje například, že do roku 2023 klesne alokace rozpočtů marketingu na influence o třetinu. Zákazníci se totiž budou zdráhat věřit značkám a entitám, které osobně neznají.

V roce 2023 bude podle Gartneru více než polovinu zobrazovaných online reklam ovlivňovat AI detekce a rozpoznávání emocí. Do roku 2022 navíc zařadí čtvrtina marketingových oddělení mezi své kmenové zaměstnance behaviorální vědce či etnografy.

Channeltrends Awards

Analytici v neposlední řadě předpovídají, že v roce 2023 bude třetina PR incidentů poškozujících značky souviset se selháním v oblasti datové etiky.

Zdroj: Gartner

Čtěte dále

Škodlivý software je čím dál složitější, jak ho odhalit a jak se bránit?
Škodlivý software je čím dál složitější, jak ho odhalit a jak se bránit?
IDC: Nové produkty a křečkování zásob. Trh tabletů vyrostl o 13 %
IDC: Nové produkty a křečkování zásob. Trh tabletů vyrostl o 13 %
Evropa zavádí revoluční pravidla pro data. Začíná platit Data Act
Evropa zavádí revoluční pravidla pro data. Začíná platit Data Act
Firmy na ransomwarové útoky reagují rychleji, zaplacené výkupné klesá
Firmy na ransomwarové útoky reagují rychleji, zaplacené výkupné klesá
Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate
Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate
Bezpečnost bez filtrů: V říjnu míří do Prahy konference, která ukáže, jak čelit kyberhrozbám
Bezpečnost bez filtrů: V říjnu míří do Prahy konference, která ukáže, jak čelit kyberhrozbám