Gartner: podnikový software v roce 2010

15. 10. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Celosvětové příjmy z prodeje podnikového softwaru dosáhnou v letošním roce podle analytické společnosti Gartner 232 miliard dolarů. Při srovnání s předchozím rokem to bude představovat růst o 4,5 %.

Region Evropy, středního Východu a Afriky (EMEA) se v porovnání s loňským rokem propadne o 3,4 % na 64,5 miliard dolarůPo nepříliš vydařeném roce 2009 se trh ve většině regionů světa vrátí zpět do černých čísel a nadále poroste meziroční mírou (CAGR) o 6 %. V roce 2014 příjmy dosáhnou 297 miliard dolarů, tvrdí analytici.

V Severní Americe příjmy z podnikového softwaru v letošním roce vzrostou o 8,5 % na 110,8 miliard dolarů a do roku 2014 na 143,6 miliard dolarů. Naopak region Evropy, středního Východu a Afriky (EMEA) se v porovnání s loňským rokem propadne o 3,4 % na 64,5 miliard dolarů.

Během příštího roku by se evropský trh měl dle slov analytiků začít pomalu zotavovat a v roce 2014 příjmy dosáhnout 76,2 miliard dolarů. V západní Evropě se již vzpamatovalo Německo, následované Francií, Velkou Británií a ve Skandinávských zemích je také patrné pozvolné oživení. Naopak Irsko, Španělsko, Portugalsko a Řecko se stále potácí v problémech.

Cyber25

Rozvojové regiony zasáhla ekonomická krize méně, a proto porostou do roku 2014 rychleji než vyspělé trhy. Například meziroční míru růstu (CAGR) v regionu Asie/Pacifik analytici odhadují na 11,5 %, zatímco v západní Evropě to budou jen 2,7 %.

Zdroj: Gartner

Čtěte dále

T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem