Gartner: Podniky budou v příštích letech nuceny omezit marketingovou analytiku

21. 1. 2019
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Sikov @ Fotolia.com
Marketing bude v následujících letech stát zejména na ziskovosti, což podle Gartneru povede k významnému omezení marketingové analytiky. V blízké budoucnosti se podle Gartneru prosadí i autonomní marketingové systémy a automatické generování obsahu pomocí umělé inteligence.

Analytici společnosti Gartner vydali šest předpovědí týkajících se nových marketingových trendů. Tyto prognózy dle společnosti zároveň ilustrují i dopad nových technologií i změn v chování zákazníků.

Gartner předpovídá, že v následujících třech letech se hlavní prioritou v oblasti marketingu stane ziskovost. Analytici uvádějí, že většina podniků bude nucena omezit marketingovou analytiku na polovinu, jelikož se jim nepodaří dosáhnout očekávaných zlepšení.

Do roku 2022 začne dle společnosti více než 30 % tvůrců digitálního obsahu využívat jeho automatické generování pomocí umělé inteligence, a to jak v oblastech produktivity a efektivity reklamy, tak v kreativě.

Gartner dále uvádí, že v roce 2023 budou autonomní marketingové systémy distribuovat 55 % vícekanálových marketingových sdělení na základě nastavených kritérií a chování zákazníků monitorovaného v reálném čase. To by mělo dle předpovědi zvýšit četnost reakcí o 25 %.

Společnost v neposlední řadě odhaduje, že do roku 2023 klesne časový objem video reklamy sledované denně zákazníky o 20 %. Analytici Gartneru se tak domnívají, že značky a firmy se přesunou k tvorbě kratších formátů video reklamy.

Zdroj: Garnter

Čtěte dále

Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Podnikatele děsí krádež dat i identity, do zabezpečení ale investují minimálně
Podnikatele děsí krádež dat i identity, do zabezpečení ale investují minimálně
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu