Gartner: Podniky budou v příštích letech nuceny omezit marketingovou analytiku

21. 1. 2019
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Sikov @ Fotolia.com
Marketing bude v následujících letech stát zejména na ziskovosti, což podle Gartneru povede k významnému omezení marketingové analytiky. V blízké budoucnosti se podle Gartneru prosadí i autonomní marketingové systémy a automatické generování obsahu pomocí umělé inteligence.

Analytici společnosti Gartner vydali šest předpovědí týkajících se nových marketingových trendů. Tyto prognózy dle společnosti zároveň ilustrují i dopad nových technologií i změn v chování zákazníků.

Gartner předpovídá, že v následujících třech letech se hlavní prioritou v oblasti marketingu stane ziskovost. Analytici uvádějí, že většina podniků bude nucena omezit marketingovou analytiku na polovinu, jelikož se jim nepodaří dosáhnout očekávaných zlepšení.

Do roku 2022 začne dle společnosti více než 30 % tvůrců digitálního obsahu využívat jeho automatické generování pomocí umělé inteligence, a to jak v oblastech produktivity a efektivity reklamy, tak v kreativě.

Gartner dále uvádí, že v roce 2023 budou autonomní marketingové systémy distribuovat 55 % vícekanálových marketingových sdělení na základě nastavených kritérií a chování zákazníků monitorovaného v reálném čase. To by mělo dle předpovědi zvýšit četnost reakcí o 25 %.

Cyber25

Společnost v neposlední řadě odhaduje, že do roku 2023 klesne časový objem video reklamy sledované denně zákazníky o 20 %. Analytici Gartneru se tak domnívají, že značky a firmy se přesunou k tvorbě kratších formátů video reklamy.

Zdroj: Garnter

Čtěte dále

AI je klíčová pro budoucnost, myslí si tři ze čtyř partnerů TD Synnex
AI je klíčová pro budoucnost, myslí si tři ze čtyř partnerů TD Synnex
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina
Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina