Gartner: Potřeba digitalizace ve firmách se jasně projevuje na nabídce pracovních pozic

9. 5. 2019
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © olly - Fotolia.com
Globální průzkum Gartner TalentNeuron ukázal, že bezmála polovina pracovních nabídek firem z žebříčků S&P 100 a FTSE 100 se týká úzkého kruhu nejžádanějších pozic. Nepřekvapí, že v čele je IT.

Poptávka po pracovnících se zaměřuje na několik nejžádanějších specializací. Z průzkumu Gartner TalentNeuron mapujícího miliony pracovních nabídek vyplývá, že bezmála polovina (49 %) nabídek u společností v žebříčku S&P 100 se týkala pouhých 39 rolí.

Podobně tomu je u společností v žebříčku FTSE 100, kde 41 % pracovních nabídek pokrývalo 20 nejžádanějších rolí. USA a Velké Británii mezi ně patří klíčové funkce napříč IT, ve výzkumu a vývoji, marketingu, obchodě a zákaznických službách.

„V USA a Británii jsme zaznamenali bezpočet podobných požadovaných dovedností včetně datové analytiky, pokročilého programování nebo prodeje řešení,“ uvádí viceprezidentka HR výzkumu Gartneru Lauren Smithová.

„39 nejžádanějších pozic v USA zahrnuje softwarové vývojáře, marketingové manažery a výpočetní architekty či techniky. V Británii patří mezi nejžádanější specialisté zákaznických služeb a finanční manažeři,“ dodává Smithová.

Jasný projev digitalizace

Podle Gartneru jde o důsledek konvergence poptávky související s rostoucím významem digitalizace. Z výzkumů vyplývá, že 67 % členů vrcholných vedení podniků souhlasí s tím, že musí do roku 2020 zvýšit míru své digitalizace, chtějí-li zůstat konkurenceschopnými.

S nástupem nových technologií a obchodních modelů se tak řada zaměstnavatelů musí ucházet o ty samé kandidáty. Problémem je podle Gartneru také pokračující vývoj požadavků na dovednosti a znalosti v technologické oblasti.

Řada vedoucích pracovníků tak dnes neví, jaké specialisty budou shánět v budoucnu, a Gartner dodává, že náborovým požadavkům na žádané pozice navíc mnohdy nerozumí ani samotní personalisté, což situaci rovněž nepřispívá.

Zdroj: Gartner

Čtěte dále

Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Podnikatele děsí krádež dat i identity, do zabezpečení ale investují minimálně
Podnikatele děsí krádež dat i identity, do zabezpečení ale investují minimálně