Gartner: Příjmy z mobilních her dosáhly 4,7 miliardy dolarů a porostou

2. 6. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Příjmy za prodej mobilních her za rok 2009 podle analytické společnosti Gartner dosáhly 4,7 miliard dolarů. Podle odhadů tento rok vzrostou na 5,6 miliard dolarů. Jak se uchytit v rostoucím segmentu?

Aktuálně roste počet her, které využívají funkce smartphonů (např. gravitační senzor, GPS a další), čímž se zlepšuje prožitek ze hryPodle očekávání analytiků budou letos hry tvořit 70 až 80 % všech stažených aplikací do mobilu. Z toho volně stažitelných bude 60 až 70 % a tento trend bude pokračovat v následujících třech letech.

V poslední době vzniklo několik nových nových obchodů s aplikacemi, čímž se otevřely nové příležitosti pro vývojáře a prodejce. Analytici proto očekávají nárůst počtu volně dostupných her. V následujících třech letech přtiom zatím nepředpokládají vkládání reklamy, ačkoli má tato forma úspěch.

Jedním z faktorů vedoucím ke zvýšení popularity mobilní her je vyšší dostupnost mobilních her na rozvojových trzích. Dále nové uživatele, kteří se dříve báli investovat za hru, dokud si ji nevyzkoušeli a také zákazníky, kteří mají omezený disponsibilní příjem, přiláká rozšíření možností mikroplateb

Channeltrends letní speciál

Aktuálně roste počet her, které využívají funkce smartphonů (např. gravitační senzor, GPS a další), čímž se zlepšuje prožitek ze hry. Nejlepší herní zážitek si zákazník vychutná jedině na high-edových smartphonech, proto použijte tento fakt jako prodejní argument.

Zdroj: Gartner, Market Insight: Mobile Gaming Expectations Boosted on Application Store and Smartphone Popularity (květen, 2010)

Čtěte dále

Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta