Gartner: V roce 2019 proběhne pětina interakcí s chytrým telefonem přes virtuální asistenty

3. 1. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: Lenovo
Rozvoj technologií rozpoznávajících hlas, strojového učení a umělé inteligence přinese změnu ve způsobu používání (nejen) chytrých telefonů. Dotykový displej se časem může stát pouze sekundárním rozhraním a prim bude hrát hlas nebo gesto.

Nová prognóza společnosti Gartner předpovídá výrazný nárůst využívání virtuálních osobních asistentů pro ovládání chytrých telefonů. Díky pokroku v různých technologiích má v roce 2019 probíhat celých 20 % interakcí s telefonem právě prostřednictvím těchto asistentů.

Gartner provedl koncem roku 2016 spotřebitelský průzkum v USA, Spojeném království a Číně, přičemž zjistil, že 42 % respondentů během uplynulých tří měsíců alespoň jednou použilo virtuálního asistenta a 37 % jej používalo alespoň jednou denně.

Nejrozšířenějšími asistenty jsou v současné době Siri a Google Now. První jmenovanou podle studie během posledních tří měsíců použilo 54 % respondentů z USA a Spojeného království, Google Now pak použilo 41 % britských a 48 % amerických respondentů.

Gartner dodává, že v příštích letech budeme svědky rozvoje technologií, jak je strojové učení a umělá inteligence, které dodají virtuálním asistentům nové možnosti využití. Analytici zároveň podotýkají, že se ovládání nebude omezovat pouze na hlasové povely.

Jako příklad uvádí službu Facebook Messenger, která umožňuje uživatelům chatovat, ale také nakupovat nebo si např. objednat taxíka. Služba WeChat od společnosti Tencent zase umožňuje svým uživatelům platit účty, objednávat produkty a provádět další úkony prostřednictvím textových povelů.

Rozvoj asistentů podle Gartneru souvisí se širším fenoménem změny v ovládání zařízení. V roce 2020 má na světě být v rámci internetu věcí v provozu 7 miliard osobních zařízení, 1,3 miliardy nositelných zařízení a 5,7 miliardy ostatních spotřebitelských zařízení, přičemž většina z nich má mít téměř nebo zcela bezdotykové ovládání.

Channeltrends letní speciál

Na našich trzích bohužel stále ještě čekáme, kdy přední hráči zařadí do podporovaných jazyků Češtinu a Slovenštinu. Lze proto očekávat, že využití virtuálních osobních asistentů je zde zatím zanedbatelné.

Zdroj: Gartner

Čtěte dále

Snadno vydělané peníze. Malé a střední podniky jsou pod stále těžší palbou
Snadno vydělané peníze. Malé a střední podniky jsou pod stále těžší palbou
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Eset odhalil první ransomware poháněný umělou inteligencí
Eset odhalil první ransomware poháněný umělou inteligencí
EET Group rozšiřuje nabídku o stolní zásuvkové moduly MicroConnect
EET Group rozšiřuje nabídku o stolní zásuvkové moduly MicroConnect
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %