GE Money: Polovina Čechů už má zkušenosti s bezkontaktními platbami

4. 12. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Tyler Olson - Fotolia.com
Již polovina českých zákazníků buď používá nebo alespoň ví, jak se používají bezkontaktní platební karty. Za největí výhody označují rychlost a jednoduchost. Většina však stále preferuje hotovost.

Průzkum GE Money Bank ukazuje, že čeští zákazníci znají technologie bezkotaktních plateb a začínají je využívat. Polovina respondentů průzkumu uvedla, že používají bezkontaktní platební kartu, případně alespoň vědí, jak se s ní platí.

Čtvrtina repondentů se setkala i s dalšimi způsoby bezkontaktního placení – s platební nálepkou nebo NFC kartami do mobilních telefonů.

Průzkum potvrdil, že moderní platební metody zapouštějí v Česku kořeny,“ okomentoval výsledky průzkumu Ondřej Hájek, inovační leader GE Money Bank.

Sedm z deseti stále preferuje hotovost

Dalším závěrem průzkumu je, že zákazníci mají zájem o ty inovace, které jim usnadní život. Ne náhodou proto na otázku pátrající po hlavních výhodách bezkontaktních karek odpovídali, že platba s nimi je jednoduchá (34 %) a rychlá (33 %).

Hlavní výhody bezkontaktní karty
Jednoduchost platby 34 %
Rychlost (bez PINu pod 500 kč) 33 %
Statusová záležitost 18 %
Ostatní 4 %

Přístup Čechů k bezhotovostnímu placení však zůstává konzervativní, když 70 % respondentů deklarovalo, že dává přednost hotovostním platbám. Tímto způsobem Češi platí především za služby, zatímco například při nákupu potravin nebo oblečení sahají po platební kartě.

Navzdoru preference hotovosti si však 60 % Čechů myslí, že bezhotovostní platby do deseti let překonají starý způsob placení. Jen 20 % respondentů je přesvědčeno, že hotovost bude vždy nejrozšířenejším způsobem platby.

Cyber25

Průzkumu se účastnilo 512 respondentů.

Zdroj: GE Money Bank

Čtěte dále

Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem