GE Money: Polovina Čechů už má zkušenosti s bezkontaktními platbami

4. 12. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Tyler Olson - Fotolia.com
Již polovina českých zákazníků buď používá nebo alespoň ví, jak se používají bezkontaktní platební karty. Za největí výhody označují rychlost a jednoduchost. Většina však stále preferuje hotovost.

Průzkum GE Money Bank ukazuje, že čeští zákazníci znají technologie bezkotaktních plateb a začínají je využívat. Polovina respondentů průzkumu uvedla, že používají bezkontaktní platební kartu, případně alespoň vědí, jak se s ní platí.

Čtvrtina repondentů se setkala i s dalšimi způsoby bezkontaktního placení – s platební nálepkou nebo NFC kartami do mobilních telefonů.

Průzkum potvrdil, že moderní platební metody zapouštějí v Česku kořeny,“ okomentoval výsledky průzkumu Ondřej Hájek, inovační leader GE Money Bank.

Sedm z deseti stále preferuje hotovost

Dalším závěrem průzkumu je, že zákazníci mají zájem o ty inovace, které jim usnadní život. Ne náhodou proto na otázku pátrající po hlavních výhodách bezkontaktních karek odpovídali, že platba s nimi je jednoduchá (34 %) a rychlá (33 %).

Hlavní výhody bezkontaktní karty
Jednoduchost platby 34 %
Rychlost (bez PINu pod 500 kč) 33 %
Statusová záležitost 18 %
Ostatní 4 %

Přístup Čechů k bezhotovostnímu placení však zůstává konzervativní, když 70 % respondentů deklarovalo, že dává přednost hotovostním platbám. Tímto způsobem Češi platí především za služby, zatímco například při nákupu potravin nebo oblečení sahají po platební kartě.

Navzdoru preference hotovosti si však 60 % Čechů myslí, že bezhotovostní platby do deseti let překonají starý způsob placení. Jen 20 % respondentů je přesvědčeno, že hotovost bude vždy nejrozšířenejším způsobem platby.

Průzkumu se účastnilo 512 respondentů.

Zdroj: GE Money Bank

Čtěte dále

Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu