Gemius: Z mobilních zařízení si uživatelé ve střední a východní Evropě prohlídnou desetinu stránek

21. 1. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © ra2 studio - Fotolia.com
Podíl zobrazení generovaných z mobilních zařízení v ČR dosahoval v roce 2014 11 %, a byl tak desetkrát vyšší než před třemi roky.

Mobilní telefony a tablety se nejvíce využívají pro surfování na internetu v Chorvatsku (21 %), nejméně pak v Moldavsku (1 %). Na českém trhu činí podíl 11 %.

Data přináší nová zpráva od společnosti Gemius analyzující situaci mobilního internetu v regionu střední a východní Evropy.

Penetrace mobilních zařízení v internetové populaci podle dat Gemiusu rapidně roste (vysoká je např. v ČR, Rusku a pobaltských státech).

Internetoví uživatelé v regionu CEE používají pro surfování na internetu spíše chytré telefony než tablety.

Klasické počítače se používají nejvíce v pracovní dny od rána do 15 hodin, kdy se na internet lidé připojují v zaměstnání a školách. O víkendech pak surfují spíše odpoledne a večer (15 – 22 hod.), přičemž tablety a chytré telefony se používají více o víkendech, a to po celý den.

Z pohledu mobilních zařízení čeští uživatelé nejčastěji k webu přistupují ze smartphonů Samsung (39 %), Apple (15 %) a Sony (14 %).

Top 3 výrobci smartphonů podle podílu zobrazených stránek v ČR

Top 3 výrobci smartphonů podle podílu zobrazených stránek v ČR

Zdroj: Gemius

V tabletech vede Apple (50 %), následovaný Samsungem (19 %) a Prestigiem (10 %).

Top 3 výrobci tabletů podle podílu zobrazených stránek v ČR

Top 3 výrobci tabletů podle podílu zobrazených stránek v ČR

Zdroj: Gemius

Cyber25

Celou zprávu ke stažení naleznete na webu Gemiusu.

Zdroj: Gemius

Čtěte dále

Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků