Generativní AI chce každý, ale při implementaci se spoléhají na ajťáky

25. 3. 2025
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: Depositphotos
Průzkum Panasonic Connect Europe ukázal, že GenAI povede v roce 2025 k průměrnému nárůstu prodeje o 38 %. Nasazování se ovšem neobejde bez překážek.

Podle průzkumu společnosti Panasonic Connect Europe již 91 % profesionálů v oblasti prodeje používá generativní umělou inteligenci (GenAI) k získání konkurenční výhody.

Podle průzkumu se respondenti domnívají, že implementace GenAI do jejich procesů povede v příštích dvanácti měsících k průměrnému nárůstu tržeb o 38 %, a to díky výhodám, které poskytuje, jako je zvýšená přesnost analýzy dat, personalizovanější interakce se zákazníky a rychlejší doba odezvy.

Napětí mezi HR a IT

IDC: AI cloumá Evropou, výdaje na digitální transformaci výrazně porostou Přečtěte si také:

IDC: AI cloumá Evropou, výdaje na digitální transformaci výrazně porostou

Výjimečným problémem, který vyšel najevo v rámci výzkumu, byla otázka, kdo podpoří zavedení GenAI. 

Devět z deseti účastníků průzkumu uvedlo, že budou potřebovat pomoc s jejím začleněním do svých procesů, a 68 % věří, že tato podpora bude pocházet od IT oddělení jejich organizace.

Zatímco IT oddělení má odborné znalosti v oblasti funkčních prvků technologií, organizace by podle Panasonicu měly při implementaci obchodních procesů založených na GenAI zvážit širší škálu možností podpory.

Integrace je hlavní výzvou pro přijetí GenAI, přičemž 92 % respondentů očekává, že se setká s obtížemi. V návaznosti na to je mezi třemi hlavními překážkami uvedeno školení (68 %), bezpečnost (63 %) a dodržování předpisů (61 %).

Věkový rozkol

Panasonic dále odhalil, že mezi mladšími a staršími prodejními profesionály panoval zřetelný rozdíl v tom, jaké jsou nejlepší případy použití a jaký je potenciální dopad GenAI. Starší prodejní profesionálové hlásí vyšší využití GenAI, zatímco mladší respondenti jsou méně optimističtí ohledně jejích výhod pro úsporu času.

90 % útoků začíná slabým heslem, říká v podcastu Jakub Souček z Esetu Přečtěte si také:

90 % útoků začíná slabým heslem, říká v podcastu Jakub Souček z Esetu

„Naše studie ukazuje, že generativní umělá inteligence přináší revoluci v prodeji, vede k pozoruhodnému růstu a klade vysoká očekávání mezi profesionály. Úspěch však vyžaduje více než jen integraci,“ říká Margarita Lindahl, vedoucí oddělení umělé inteligence ve společnosti Panasonic Connect Europe.

Cyber25

„Organizace musí překonat překážky, jako jsou mezery ve vzdělávání a problémy s integrací, tím, že budou řídit transformaci pomocí odvážných strategií, jasných ochranných mantinelů a komplexní podpory, aby si zajistily trvalý dopad a konkurenční výhodu,“ uzavírá.

Zdroj: Panasonic Connect Europe

Čtěte dále

Zyxel Networks splňuje nejnovější kyberbezpečnostní normy Evropské unie
Zyxel Networks splňuje nejnovější kyberbezpečnostní normy Evropské unie
Kulatý stůl o distribuci: Věčný optimismus specialistů (1. díl)
Kulatý stůl o distribuci: Věčný optimismus specialistů (1. díl)
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Canalys: Mobilita v pohybu, dodávky tabletů i chromebooků rostou
Canalys: Mobilita v pohybu, dodávky tabletů i chromebooků rostou
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen