Generativní AI chce každý, ale při implementaci se spoléhají na ajťáky

25. 3. 2025
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: Depositphotos
Průzkum Panasonic Connect Europe ukázal, že GenAI povede v roce 2025 k průměrnému nárůstu prodeje o 38 %. Nasazování se ovšem neobejde bez překážek.

Podle průzkumu společnosti Panasonic Connect Europe již 91 % profesionálů v oblasti prodeje používá generativní umělou inteligenci (GenAI) k získání konkurenční výhody.

Podle průzkumu se respondenti domnívají, že implementace GenAI do jejich procesů povede v příštích dvanácti měsících k průměrnému nárůstu tržeb o 38 %, a to díky výhodám, které poskytuje, jako je zvýšená přesnost analýzy dat, personalizovanější interakce se zákazníky a rychlejší doba odezvy.

Napětí mezi HR a IT

IDC: AI cloumá Evropou, výdaje na digitální transformaci výrazně porostou Přečtěte si také:

IDC: AI cloumá Evropou, výdaje na digitální transformaci výrazně porostou

Výjimečným problémem, který vyšel najevo v rámci výzkumu, byla otázka, kdo podpoří zavedení GenAI. 

Devět z deseti účastníků průzkumu uvedlo, že budou potřebovat pomoc s jejím začleněním do svých procesů, a 68 % věří, že tato podpora bude pocházet od IT oddělení jejich organizace.

Zatímco IT oddělení má odborné znalosti v oblasti funkčních prvků technologií, organizace by podle Panasonicu měly při implementaci obchodních procesů založených na GenAI zvážit širší škálu možností podpory.

Integrace je hlavní výzvou pro přijetí GenAI, přičemž 92 % respondentů očekává, že se setká s obtížemi. V návaznosti na to je mezi třemi hlavními překážkami uvedeno školení (68 %), bezpečnost (63 %) a dodržování předpisů (61 %).

Věkový rozkol

Panasonic dále odhalil, že mezi mladšími a staršími prodejními profesionály panoval zřetelný rozdíl v tom, jaké jsou nejlepší případy použití a jaký je potenciální dopad GenAI. Starší prodejní profesionálové hlásí vyšší využití GenAI, zatímco mladší respondenti jsou méně optimističtí ohledně jejích výhod pro úsporu času.

90 % útoků začíná slabým heslem, říká v podcastu Jakub Souček z Esetu Přečtěte si také:

90 % útoků začíná slabým heslem, říká v podcastu Jakub Souček z Esetu

„Naše studie ukazuje, že generativní umělá inteligence přináší revoluci v prodeji, vede k pozoruhodnému růstu a klade vysoká očekávání mezi profesionály. Úspěch však vyžaduje více než jen integraci,“ říká Margarita Lindahl, vedoucí oddělení umělé inteligence ve společnosti Panasonic Connect Europe.

WT100_25

„Organizace musí překonat překážky, jako jsou mezery ve vzdělávání a problémy s integrací, tím, že budou řídit transformaci pomocí odvážných strategií, jasných ochranných mantinelů a komplexní podpory, aby si zajistily trvalý dopad a konkurenční výhodu,“ uzavírá.

Zdroj: Panasonic Connect Europe

Čtěte dále

AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Kyberútoků na české společnosti je čím dál víc, rostou útoky v zemědělství
Kyberútoků na české společnosti je čím dál víc, rostou útoky v zemědělství
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina
Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure