Generativní AI chce každý, ale při implementaci se spoléhají na ajťáky

25. 3. 2025
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: Depositphotos
Průzkum Panasonic Connect Europe ukázal, že GenAI povede v roce 2025 k průměrnému nárůstu prodeje o 38 %. Nasazování se ovšem neobejde bez překážek.

Podle průzkumu společnosti Panasonic Connect Europe již 91 % profesionálů v oblasti prodeje používá generativní umělou inteligenci (GenAI) k získání konkurenční výhody.

Podle průzkumu se respondenti domnívají, že implementace GenAI do jejich procesů povede v příštích dvanácti měsících k průměrnému nárůstu tržeb o 38 %, a to díky výhodám, které poskytuje, jako je zvýšená přesnost analýzy dat, personalizovanější interakce se zákazníky a rychlejší doba odezvy.

Napětí mezi HR a IT

IDC: AI cloumá Evropou, výdaje na digitální transformaci výrazně porostou Přečtěte si také:

IDC: AI cloumá Evropou, výdaje na digitální transformaci výrazně porostou

Výjimečným problémem, který vyšel najevo v rámci výzkumu, byla otázka, kdo podpoří zavedení GenAI. 

Devět z deseti účastníků průzkumu uvedlo, že budou potřebovat pomoc s jejím začleněním do svých procesů, a 68 % věří, že tato podpora bude pocházet od IT oddělení jejich organizace.

Zatímco IT oddělení má odborné znalosti v oblasti funkčních prvků technologií, organizace by podle Panasonicu měly při implementaci obchodních procesů založených na GenAI zvážit širší škálu možností podpory.

Integrace je hlavní výzvou pro přijetí GenAI, přičemž 92 % respondentů očekává, že se setká s obtížemi. V návaznosti na to je mezi třemi hlavními překážkami uvedeno školení (68 %), bezpečnost (63 %) a dodržování předpisů (61 %).

Věkový rozkol

Panasonic dále odhalil, že mezi mladšími a staršími prodejními profesionály panoval zřetelný rozdíl v tom, jaké jsou nejlepší případy použití a jaký je potenciální dopad GenAI. Starší prodejní profesionálové hlásí vyšší využití GenAI, zatímco mladší respondenti jsou méně optimističtí ohledně jejích výhod pro úsporu času.

90 % útoků začíná slabým heslem, říká v podcastu Jakub Souček z Esetu Přečtěte si také:

90 % útoků začíná slabým heslem, říká v podcastu Jakub Souček z Esetu

„Naše studie ukazuje, že generativní umělá inteligence přináší revoluci v prodeji, vede k pozoruhodnému růstu a klade vysoká očekávání mezi profesionály. Úspěch však vyžaduje více než jen integraci,“ říká Margarita Lindahl, vedoucí oddělení umělé inteligence ve společnosti Panasonic Connect Europe.

Cyber25

„Organizace musí překonat překážky, jako jsou mezery ve vzdělávání a problémy s integrací, tím, že budou řídit transformaci pomocí odvážných strategií, jasných ochranných mantinelů a komplexní podpory, aby si zajistily trvalý dopad a konkurenční výhodu,“ uzavírá.

Zdroj: Panasonic Connect Europe

Čtěte dále

Čechy děsí kyberhrozby, v online světě se ale chovají laxně
Čechy děsí kyberhrozby, v online světě se ale chovají laxně
IDC: Eskapismus táhne, trh rozšířené a virtuální reality se zotavil
IDC: Eskapismus táhne, trh rozšířené a virtuální reality se zotavil
I QR kódy mohou být nebezpečné, třetina českých firem čelila útoku
I QR kódy mohou být nebezpečné, třetina českých firem čelila útoku
Jiří Brych je novým head of product v Twistu
Jiří Brych je novým head of product v Twistu
Eset má nového šéfa české pobočky, Juraje Ference vystřídá Jan Urbík
Eset má nového šéfa české pobočky, Juraje Ference vystřídá Jan Urbík
Eset v Česku rostl dvouciferně, stoupá zájem o profesionální služby
Eset v Česku rostl dvouciferně, stoupá zájem o profesionální služby