GfK: České firmy hodlají více investovat do udržitelného rozvoje

16. 3. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Sergej Toporkov - Fotolia.com
České firmy investují a hodlají investovat do udržitelného rozvoje. Jedním z důvodů je snaha o úsporu spotřebované energie. Otevírá se nový trh pro dodavatele?

České firmy hodlají více investovat do udržitelného rozvojeDvě třetiny z oslovených českých firem hodlají v nejbližší době navýšit investice do aktivit udržitelného rozvoje. Vyplynulo to z průzkumu, který prováděla společnost Henkel ČR ve spolupráci s agenturou GfK Czech.

Podle průzkumu má celkem 71 % oslovených českých firem dlouhodobou strategii v oblasti udržitelného rozvoje. Dokonce 91 % respondentů uvedlo, že pro nejvyšší vedení jejich firmy je to vysoce aktuální téma.

Udržitelnost je na pořadu dne už i v České republice. Dle průzkumu je to především zásluhou mateřských centrál českých poboček. V zahraničí jsou hlavními hybateli vývoje zákazníci a politici,“ uvedla ve zprávě pro média Hana Říhová, ředitelka pro obchod a marketing GfK Czech.

Celkem 79 % z dotázaných firem změnilo v posledních třech letech postoj k udržitelnosti. „Výsledky ukazují, že motorem aktivit jsou obecně finanční důvody. Firmy si chtějí udržet konkurenceschopnost a být stále atraktivní pro zákazníky. Právě v aktivitách udržitelného rozvoje vidí příležitost,“ uvedla Hana Říhová v tiskové zprávě.

Mezi hlavními faktory, které ovlivňují chování organizace z hlediska udržitelného rozvoje, respondenti nejčastěji zmiňovali konkurenceschopnost (77 %), rostoucí cenu surovin (55 %) a vyčerpatelnost zdrojů (52 %). Podrobnosti viz graf na konci článku.

Firmy chtějí více investovat a šetřit energií

Podle zmiňovaného průzkumu v uplynulých třech letech navýšilo své investice do projektů udržitelného rozvoje celkem 58 % oslovených českých firem. Budoucí navýšení objemu financí plánuje 55 % firem. Jen 19 % ho nezmění a dalších 19 % zatím nedokáže odhadnout vývoj. Zbývá 7 % firem, které naopak plánují snížení investic do této oblasti.

Dle průzkumu se firmy v otázce udržitelnosti nejvíce zaměřují na snižování spotřeby energie (77 %), snižování produkce odpadu (70 %) a zdůrazňování vztahu udržitelnosti k firmě a jejím produktům (59 %) společně se zdůrazňováním tématu ve vztazích se zákazníky a dodavateli (59 %).

Průzkum byl realizován společností GFK Czech v únoru 2011 na reprezentativním vzorku zástupců vyššího a středního managementu firem působících v České republice.


 

Channeltrends letní speciál

Graf


Zdroj: GFK Czech

Čtěte dále

Anketa Channeltrends o AI v distribuci: Odpovídá Pavel Jarolímek (TD Synnex)
Anketa Channeltrends o AI v distribuci: Odpovídá Pavel Jarolímek (TD Synnex)
Snadno vydělané peníze. Malé a střední podniky jsou pod stále těžší palbou
Snadno vydělané peníze. Malé a střední podniky jsou pod stále těžší palbou
V českých počítačích dál řádí zákeřný infostealer Formbook
V českých počítačích dál řádí zákeřný infostealer Formbook
Češi milují sluchátka i powerbanky, v příslušenství k mobilům mají miliardy
Češi milují sluchátka i powerbanky, v příslušenství k mobilům mají miliardy
EET Group uzavírá partnerství se SystemHouse Solutions
EET Group uzavírá partnerství se SystemHouse Solutions
Martin Punčochář je novým ředitelem logistiky Skladonu
Martin Punčochář je novým ředitelem logistiky Skladonu