GfK: Firmy na Slovensku pociťují zlepšení. Pouze 12 % očekává pokles

4. 6. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

GfK zveřejnila výsledky slovenského průzkumu „Pohled firem na trh“ z něhož plyne poměrně pozitivní výhled slovenských firem pro letošní rok. Jaké výsledky letos očekávají slovenští manažeři a ředitelé?

Podobně jako ve světě je i na Slovensku patrné postupné zotavování se z ekonomické recese. Ačkoli přibližně dvě pětiny slovenských firem zasáhl pokles ekonomiky buď výrazně, nebo velmi výrazně, očekávání manažerů pro tento rok je poměrně optimistické a až polovina z nich zastává názor, že tržní podmínky se letos mírně zlepší. Skoro čtvrtina pak očekává stagnaci.

Dalším aspektem je růst tržního podílu. Přibližně 42 % respondentů se shodlo na tom, že podíl na trhu se změní, přičemž pořadí tržních hráčů zaznamená silnější otřesy především v segmentu služeb a obchodu. Pozitivní výsledky přichází i z hlediska změny obratu, když pouze 12,9 % firem očekává pokles. Ani ne čtvrtina, 21 %, očekává stagnaci a 57,2 % firem předpokládá mírný růst.

Martin Mravec z GfK Slovakia doplňuje, že je evidentní, že krize přispěla a ještě přispěje k rozsáhlým horizontálním změnám ve vybraných sektorech. Z výsledků průzkumu dále plynou strategické priority společností, mezi které patří zejména optimální nákladová struktura, kvalita prodejní sítě a kvalita produktů. Dalšími jsou také motivace zaměstnanců, efektivní marketingová komunikace a inovace.


Z výsledků průzkumu dále plynou strategické priority společností, mezi které patří zejména optimální nákladová struktura, kvalita prodejní sítě a kvalita produktů

Zdroj: GfK Slovakia

Až polovina firem zastává názor, že tržní podmínky se letos mírně zlepší

Zdroj: GfK Slovakia

Pozitivní výsledky průzkum ukazuje i z hlediska obratu a pouze 12,9 % firem očekává pokles

Zdroj: GfK Slovakia


Cílovou skupinou průzkumu byly generální ředitelé, výkonní ředitelé, konatelé a CEO ze sektoru služeb, průmyslu a obchodu. Dohromady se do dubnového průzkumu zapojilo více jak 120 respondentů.

Zdroj: GfK Slovakia, ChannelWorld

Čtěte dále

Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu