GfK: Firmy na Slovensku pociťují zlepšení. Pouze 12 % očekává pokles

4. 6. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

GfK zveřejnila výsledky slovenského průzkumu „Pohled firem na trh“ z něhož plyne poměrně pozitivní výhled slovenských firem pro letošní rok. Jaké výsledky letos očekávají slovenští manažeři a ředitelé?

Podobně jako ve světě je i na Slovensku patrné postupné zotavování se z ekonomické recese. Ačkoli přibližně dvě pětiny slovenských firem zasáhl pokles ekonomiky buď výrazně, nebo velmi výrazně, očekávání manažerů pro tento rok je poměrně optimistické a až polovina z nich zastává názor, že tržní podmínky se letos mírně zlepší. Skoro čtvrtina pak očekává stagnaci.

Dalším aspektem je růst tržního podílu. Přibližně 42 % respondentů se shodlo na tom, že podíl na trhu se změní, přičemž pořadí tržních hráčů zaznamená silnější otřesy především v segmentu služeb a obchodu. Pozitivní výsledky přichází i z hlediska změny obratu, když pouze 12,9 % firem očekává pokles. Ani ne čtvrtina, 21 %, očekává stagnaci a 57,2 % firem předpokládá mírný růst.

Martin Mravec z GfK Slovakia doplňuje, že je evidentní, že krize přispěla a ještě přispěje k rozsáhlým horizontálním změnám ve vybraných sektorech. Z výsledků průzkumu dále plynou strategické priority společností, mezi které patří zejména optimální nákladová struktura, kvalita prodejní sítě a kvalita produktů. Dalšími jsou také motivace zaměstnanců, efektivní marketingová komunikace a inovace.


Z výsledků průzkumu dále plynou strategické priority společností, mezi které patří zejména optimální nákladová struktura, kvalita prodejní sítě a kvalita produktů

Zdroj: GfK Slovakia

Až polovina firem zastává názor, že tržní podmínky se letos mírně zlepší

Zdroj: GfK Slovakia

Pozitivní výsledky průzkum ukazuje i z hlediska obratu a pouze 12,9 % firem očekává pokles

Cyber25

Zdroj: GfK Slovakia


Cílovou skupinou průzkumu byly generální ředitelé, výkonní ředitelé, konatelé a CEO ze sektoru služeb, průmyslu a obchodu. Dohromady se do dubnového průzkumu zapojilo více jak 120 respondentů.

Zdroj: GfK Slovakia, ChannelWorld

Čtěte dále

Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků