GfK: Kupní síla spotřebitelů stagnuje, kde se prodává nejsnáze?

19. 11. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © George Dolgikh - Fotolia.com
Studie GfK ukazuje, že zatímco v předchozích letech bylo možné pozorovat mírné rozevírání nůžek v úrovni kupní síly jednotlivých sídel a regionů v České republice, letos došlo k zastavení tohoto trendu.

GfK: Kupní síla spotřebitelů stagnuje, kde se prodává nejlépe?Praha zůstává nejbohatším městem co do úrovně kupní síly na obyvatele, nicméně její index poklesl z 132,2 % českého průměru na 131,3 %. Ukázala to studie Kupní síla v okresech a obcích ČR Incoma GfK.

„Stále nicméně pozorujeme bohatnutí nejbližšího okolí hlavního města – hodnotu indexu nad 125 % dosahují i Říčany, Černošice, Průhonice a Čestlice, vysoké úrovně indexu vykazují i další sídla v okresech Praha-východ a Praha-západ,“ uvádí GfK v tiskovém oznámení.

Obyvatelé především v Moravskoslezském či Ústeckém kraji naopak musejí vystačit s daleko nižšími osobními a rodinnými rozpočty. V některých obcích, především v periferních oblastech ČR, se úroveň kupní síly pohybuje pod 3/4 českého průměru. Na chvostu se drží mezi kraji Ústecko (90,0 %) a mezi okresy Bruntál (85,5 %).

Channeltrends letní speciál

Z mezinárodního srovnání GfK vyplývá, že Česká republika se co do kupní síly stále nachází výrazně pod celoevropským průměrem. V porovnání s průměrnými evropskými hodnotami má průměrný Čech disponibilní příjmy o více než 42 % nižší.


Kupní síla obyvatel ČR

Zdroj: GfK

Čtěte dále

Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen