GfK: Kupní síla spotřebitelů stagnuje, kde se prodává nejsnáze?

19. 11. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © George Dolgikh - Fotolia.com
Studie GfK ukazuje, že zatímco v předchozích letech bylo možné pozorovat mírné rozevírání nůžek v úrovni kupní síly jednotlivých sídel a regionů v České republice, letos došlo k zastavení tohoto trendu.

GfK: Kupní síla spotřebitelů stagnuje, kde se prodává nejlépe?Praha zůstává nejbohatším městem co do úrovně kupní síly na obyvatele, nicméně její index poklesl z 132,2 % českého průměru na 131,3 %. Ukázala to studie Kupní síla v okresech a obcích ČR Incoma GfK.

„Stále nicméně pozorujeme bohatnutí nejbližšího okolí hlavního města – hodnotu indexu nad 125 % dosahují i Říčany, Černošice, Průhonice a Čestlice, vysoké úrovně indexu vykazují i další sídla v okresech Praha-východ a Praha-západ,“ uvádí GfK v tiskovém oznámení.

Obyvatelé především v Moravskoslezském či Ústeckém kraji naopak musejí vystačit s daleko nižšími osobními a rodinnými rozpočty. V některých obcích, především v periferních oblastech ČR, se úroveň kupní síly pohybuje pod 3/4 českého průměru. Na chvostu se drží mezi kraji Ústecko (90,0 %) a mezi okresy Bruntál (85,5 %).

Z mezinárodního srovnání GfK vyplývá, že Česká republika se co do kupní síly stále nachází výrazně pod celoevropským průměrem. V porovnání s průměrnými evropskými hodnotami má průměrný Čech disponibilní příjmy o více než 42 % nižší.


Kupní síla obyvatel ČR

Zdroj: GfK

Čtěte dále

Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First