GfK: Na sociálních sítích se nejvíce o telekomunikačních firmách diskutuje servis

19. 12. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: Ogerepus - Fotolia.com.png
Analýza uživatelského obsahu odhalila rostoucí vliv pozic telekomunikačních společností v sociálních sítích.

Analýza sociálních médií, provedená společností GfK v souvislosti s telekomunikačními společnostmi, odhalila rostoucí vliv obsahu těchto médií na nákupní rozhodování spotřebitelů.

GfK poukazuje na „buzz“ vytvářený uživateli sdílením jejich zkušeností a názorů, a stojící mimo dosah samotných společností.

„Sledované příspěvky byly monitorovány i podle toho, zda je vytvořili reální uživatelé nebo samotné firmy, případně média. Z průzkumu vyplynulo, že existují nečekaně velké rozdíly mezi podílem příspěvků u jednotlivých operátorů, které neodpovídají jejich postavení na trhu,“ uvedl Jiří Nosek, sector leader financial services and technology v GfK.

Historky ze servisu

Analýza zjistila, že nejdiskutovanějším tématem jsou zkušenosti se zákaznickým servisem, které tvoří až polovinu všech diskusí. S výrazným odstupem lidé sdílejí informace o samotných značkách telekomunikačních firem nebo jejich promočních aktivitách.

U několika telekomunikačních společností byl zaznamenán významný podíl negativních příspěvků a v průměru 60 % komentářů nebylo pozitivních. Negativní „buzz“ přitom šíří téměř výlučně skuteční uživatelé.

Přestože význam sociálních médií roste, bude pro firmy stále náročnější cílená komunikace značky. Navzdory tomu všemu bude možné diskuse a konverzace na internetu podporovat a určitým způsobem je i řídit,“ dodal Jiří Nosek.

Cyber25

Průzkum byl realizován pomocí nástroje Social Media Intelligence, který zkoumal generovaný obsah v on-line prostředí o vybraných telekomunikačních společnostech v České republice včetně fór, videí, blogů a e-commerce webů.

Zdroj: GfK

Čtěte dále

Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Webcast: HP WXP – Moderní podpora pro hybridní dobu
Webcast: HP WXP – Moderní podpora pro hybridní dobu
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity
Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina
Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně