GfK: Platba kartou má přednost před výběrem z bankomatu

23. 2. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Edyta Pawlowska - Fotolia.com
Výsledky únorového průzkumu GfK Czech ukazují, že přes 50 % dotázaných považuje operace prostřednictvím platební karty za dostatečně zabezpečené. Kartou zaplatí raději, než by vybírali z bankomatu.

GfK: Platba kartou má přednost před výběrem z bankomatuPlatby kartou u obchodníka považují respondenti dotázaní v průzkumu GfK Czech bezpečnější (38 %), než výběr hotovosti z bankomatu (32 %). Podle Gabriela Tkáče, konzultanta pro finanční segment v GfK Czech, tento stav může odrážet nedávnou mediální odezvu podvodů způsobených skimmingem.

On-line platba kartou na internetu je stále považována ze nejméně bezpečný způsob (54 % respondentů). To však dle průzkumu GfK Czech koreluje s jejím stále ještě nevelkým rozšířením.

Internetoví prodejci by však neměli usínat na vavřínech a myslet na co největší zjednodušení nákupu a možnosti platby za zboží. Pokud bude český trh následovat vývoj v západní Evropě, lze očekávat očekávat postupný nárůst plateb kartami. Naopak lze podle výsledků průzkumu již dnes považovat za nedostatek, pokud v místě odběru zboží z e-shopu nelze zaplatit kartou.

Zabezpečení přes PIN a SMS vede

Více než 90 % dotázaných se z hlediska dalšího zabezpečení vyslovilo pro PIN kód spolu s autorizační SMS. Kolem 60 % účastníků průzkumu považuje za důležitou čipovou technologii zabezpečení karet a bezpečnostní certifikát. Pojištění se umístilo na posledním místě (43 % respondentů).

„Drtivá většina respondentů (96 %) si PIN prostě pamatuje. Jen 9 % respondentů uvedlo, že má PIN také paralelně uschovaný poznámkou v mobilu,“ uvádí Gabriel Tkáč.

Průzkum probíhal na vlastní náklady společnosti GfK Czech, od 17. do 21. února 2012, metodou CAWI, přičemž bylo dotazováno 600 respondentů používajících platební karty.

Zdroj: GfK

Čtěte dále

Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB