GfK: Platba kartou má přednost před výběrem z bankomatu

23. 2. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Edyta Pawlowska - Fotolia.com
Výsledky únorového průzkumu GfK Czech ukazují, že přes 50 % dotázaných považuje operace prostřednictvím platební karty za dostatečně zabezpečené. Kartou zaplatí raději, než by vybírali z bankomatu.

GfK: Platba kartou má přednost před výběrem z bankomatuPlatby kartou u obchodníka považují respondenti dotázaní v průzkumu GfK Czech bezpečnější (38 %), než výběr hotovosti z bankomatu (32 %). Podle Gabriela Tkáče, konzultanta pro finanční segment v GfK Czech, tento stav může odrážet nedávnou mediální odezvu podvodů způsobených skimmingem.

On-line platba kartou na internetu je stále považována ze nejméně bezpečný způsob (54 % respondentů). To však dle průzkumu GfK Czech koreluje s jejím stále ještě nevelkým rozšířením.

Internetoví prodejci by však neměli usínat na vavřínech a myslet na co největší zjednodušení nákupu a možnosti platby za zboží. Pokud bude český trh následovat vývoj v západní Evropě, lze očekávat očekávat postupný nárůst plateb kartami. Naopak lze podle výsledků průzkumu již dnes považovat za nedostatek, pokud v místě odběru zboží z e-shopu nelze zaplatit kartou.

Zabezpečení přes PIN a SMS vede

Více než 90 % dotázaných se z hlediska dalšího zabezpečení vyslovilo pro PIN kód spolu s autorizační SMS. Kolem 60 % účastníků průzkumu považuje za důležitou čipovou technologii zabezpečení karet a bezpečnostní certifikát. Pojištění se umístilo na posledním místě (43 % respondentů).

Channeltrends letní speciál

„Drtivá většina respondentů (96 %) si PIN prostě pamatuje. Jen 9 % respondentů uvedlo, že má PIN také paralelně uschovaný poznámkou v mobilu,“ uvádí Gabriel Tkáč.

Průzkum probíhal na vlastní náklady společnosti GfK Czech, od 17. do 21. února 2012, metodou CAWI, přičemž bylo dotazováno 600 respondentů používajících platební karty.

Zdroj: GfK

Čtěte dále

T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen