GfK: Téměř 90 % Slováků platí kartou, 80 % z nich ji používá i na drobné nákupy

29. 3. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © goodluz - Fotolia.com
Průzkum realizovaný koncem roku 2016 pro společnost MasterCard ukázal, že bezhotovostní platby se pro Slováky staly samozřejmostí. Oproti předchozímu roku navíc výrazně stoupl podíl majitelů bezkontaktních karet.

Průzkum agentury GfK pro společnost MarterCard ukázal, že pro Slováky se stalo samozřejmostí platit v obchodech kartou. Bezhotovostní nákupy provádělo koncem roku 2016 téměř 90 % respondentů, 68 % z nich pak platilo bezkontaktně.

Používání bezkontaktních karet se na Slovensku zvýšilo o 20 procentních bodů oproti roku 2015, zatímco starší typ karty bez možnosti bezkontaktní platby má již pouze pětina nakupujících.

Slováků, kteří platební kartu nevyužívají, bylo v rámci respondentů pouze 15 %, přičemž 7 % ji vůbec nevlastnilo. Nejčastěji uváděným důvodem bylo, že tito nakupující necítí potřebu platit kartou a považují za přirozené používat hotovost.

Bezkontaktní kartu nejčastěji používají vzdělaní respondenti z velkých slovenských měst (Bratislava, Košice, Žilina). Mezi těmi, kteří kartu nepoužívají, byla naopak velký počet mladých lidí, kteří zatím nedisponují vlastními prostředky, a obyvatel menších obcí.

Průzkum dále ukázal, že zatímco dříve Slováci platili kartou převážně za velké nákupy, v poslední době hradí bezhotovostně i drobnější částky. Čtyři z pěti respondentů platí kartou bez ohledu na velikost nákupu. Pouze za velké nákupy nad 50 eur platí kartou jen 9 % respondentů.

Channeltrends letní speciál

Průzkum realizovala společnost GfK v říjnu/novembri 2016 na reprezentativním vzorku 1 500 respondentů.

Zdroj: MasterCard

Čtěte dále

Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Peter Majdak a Veronika Závodná posilují obchodní tým TP-Linku
Peter Majdak a Veronika Závodná posilují obchodní tým TP-Linku
Česká Wultra je podle Gartneru lídrem v postkvantové autentizaci
Česká Wultra je podle Gartneru lídrem v postkvantové autentizaci
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Kulatý stůl o distribuci: Specialisté versus broadlineři (2. díl)
Kulatý stůl o distribuci: Specialisté versus broadlineři (2. díl)
AI transformace: Připravte svůj byznys na revoluci s umělou inteligencí
AI transformace: Připravte svůj byznys na revoluci s umělou inteligencí