Globalizace? Alibaba naopak prodává svůj americký internetový obchod 11Main

24. 6. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © filograph - Fotolia.com
Čínský gigant v poslední době vysílá smíšené signály. Nový CEO sice hovoří o nutnosti globální expanze, ale společnost se spíše zaměřuje na nalákání zahraničních značek na čínský trh.

Společnost Alibaba Group oznámila, že prodá svůj americký internetový obchod 11Main. Kupcem se stala americká společnost OpenSky, která v rámci obchodu získá i dceřiné společnosti Alibaby Auctiva a Vendio. Alibaba výměnou získá 37,6% podíl v OpenSky.

Alibaba ovládá čínskou elektronickou komerci prostřednictvím obchodů Tmall.com a Taobao Marketplace. CEO společnosti Daniel Zhang nedávno hovořil o nutnosti globální expanze, nyní to však vypadá, že Alibaba chce naopak nalákat zahraniční značky na čínský trh.

Zakladatel společnosti Jack Ma například vyzval malé americké firmy, aby navázaly s Alibabou spolupráci, a získaly tak přístup k milionům čínských spotřebitelů.

Prodej 11Main neznamená stažení Alibaby z amerického trhu – společnost i nadále investuje do místních firem a prostřednictvím obchodu AliExpress s anglickou lokalizací zde stále nabízí čínské zboží.

Zdroj: IDG News Service