GLS: Čeští zákazníci nemají zájem o večerní a víkendové doručování balíků

25. 10. 2019
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © mangostock - Fotolia.com
Češi preferují doručování balíků ve standardních časech během všedních dnů. Večerní a víkendové doručování berou jako doplněk, ale pouze v případě, že zásilku nelze doručit jindy během dne.

Společnost GLS uvádí, že balíkové přepravní služby využívá alespoň občas 95 % Čechů. Většina příjemců přitom požaduje doručení objednaného zboží ve standardních časech během všedních dnů, večerní doručování je příliš neláká.

Z průzkumu GLS navíc vyplynulo, že nezájem o doručování zásilek ve večerních hodinách dokonce meziročně stoupl o čtvrtinu (z 16,4 % v roce 2018 na letošních 21,1 %). Víkendové doručování letos nevyužila zhruba pětina 16,2 %) respondentů.

Podle výsledků letošního průzkumu GLS připustilo 41,2 % dotázaných, že by si balík od kurýra ve večerních hodinách převzalo, ale pouze v případě, že zásilku nelze doručit jindy během dne. O víkendu by k tomu svolilo 30,6 % respondentů.

 „Většina lidí požaduje doručení balíku ve standardních časech ve všední den. Večerní a víkendové doručování představuje pouze doplněk, pokud balík nelze doručit jindy. Za víkendové doručení by si připlatilo jen 7 % dotázaných, za večerní pouze 5 %,“ uvádí Pavel Včela, ředitel společnosti GLS Česká republika.

Cyber25

Tyto služby spotřebitelům podle přepravní společnosti vynahrazují výdejní místa s vlastní otevírací dobou i možnost přizpůsobit si doručení domů podle svých potřeb. Na druhou stranu GLS uvádí, že před 80 % lidí si nechává balíky obvykle posílat domů.

Zdroj: GLS

Čtěte dále

AI transformace: Připravte svůj byznys na revoluci s umělou inteligencí
AI transformace: Připravte svůj byznys na revoluci s umělou inteligencí
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Rittal racky VX IT: Klíč k moderní infrastruktuře v průmyslu i službách
Rittal racky VX IT: Klíč k moderní infrastruktuře v průmyslu i službách
Většina českých e-shopů je na marketplacech, ale spokojení s nimi nejsou
Většina českých e-shopů je na marketplacech, ale spokojení s nimi nejsou
Peter Majdak a Veronika Závodná posilují obchodní tým TP-Linku
Peter Majdak a Veronika Závodná posilují obchodní tým TP-Linku
Veronika Zachariášová bude šéfovat korporátní komunikaci a CSR v O2
Veronika Zachariášová bude šéfovat korporátní komunikaci a CSR v O2