Heureka: Česká e-commerce zakončila první kvartál roku s 4% růstem

10. 4. 2024
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Depositphotos
Z pravidelné analýzy eCommerce Insideru vyplynulo, že se mírně zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Lidé se tak po období šetření a obav z vysokých výdajů začínají vracet k online nákupům, které dosud odkládali.

Společnost Heureka Group informuje, že první čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Analytici poukazují na to, že první tři měsíce letošního roku skončily s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem.

Data podle Heureky potvrdila, že lidé již nemají takové obavy z nakupování jako tomu bylo, vinou například vysoké inflace a vysoké míry nejistoty kvůli vysokým cenám energií, poslední dva roky.

„V lednu jsme navázali na silný závěr předchozího roku, i díky tradičně oblíbeným povánočním výprodejům a online nakupování se dařilo i v únoru. Březen byl pak z celého kvartálu nejslabší,” komentuje uplynulý kvartál David Chmelař, generální ředitel Heureka Group.

Konzole a grafické karty zažily propad

Data rovněž ukázala, že po letech výraznému zájmu a často dlouhé čekací době se nasytil zájem o herní konzole (-56 %). „Připisujeme to tomu, že kdo měl o některou z nejnovějších konzolí zájem, už si ji pořídil, a nyní jednoduše čeká na nový model,” říká Jan Mayer, výkonný ředitel Heureka CZ/SK.  Podobná je podle společnosti situace s grafickými kartami, které byly často během pandemie vyprodané, nyní jsou v téměř 30% poklesu.

„Vidíme, že lidé pomalu začínají s nákupy, které v dobách vysoké inflace odkládali kvůli vysoké pořizovací ceně. Zejména v únoru a březnu začali odesílat objednávky s vyšší pořizovací hodnotou. To ovlivnilo průměrnou cenu objednávky, která se zvýšila o 8 % na aktuální hodnotu 1 512 korun,“ doplňuje Chmelař.

Cyber25

„Samozřejmě na českou scénu vstupují zahraniční hráči, je zde však velmi obtížné uspět. Jedna věc jsou vysoké investice do marketingu, druhou je však důvěra českých zákazníků, kteří očekávají vysoký standard služeb, a proto s pořizováním dražšího zboží volí raději české obchodníky,“ dodává na závěr.

Zdroj: Heureka Group

Čtěte dále

Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Canalys: Mobilita v pohybu, dodávky tabletů i chromebooků rostou
Canalys: Mobilita v pohybu, dodávky tabletů i chromebooků rostou
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta