Historie a budoucnost ChannelWorldu

6. 12. 2010
Doba čtení: 6 minut

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – everythingposs
Ilustrační obrázek
V listopadovém tištěném speciálu ChannelWorldu jsem se rozloučil s vámi a částečně i s projektem samotným. Správný čas pro bilancování nastal i v on-line verzi. Jaký byl, je a bude ChannelWorld?

Vážení čtenáři, moje role v pozici šéfredaktora projektu ChannelWorld skončila.

V listopadovém tištěném speciálu ChannelWorldu jsem se rozloučil s vámi a částečně i s projektem samotným. Správný čas pro bilancování nastal i v on-line verzi.

Projekt ChannelWorld jsem pro vydavatelství IDG připravil na podzim roku 2008. Jeho cíle byly od začátku jasně definované – oslovit prodejce, dodavatele služeb a profesionály v oblasti ICT a CE a nabídnout jim služby a zpravodajství z distribučního trhu orientované na zprostředkování obchodních příležitostí, kontaktů a exkluzivních informací. IDG mělo k dispozici silnou mezinárodní značku i profesionální zázemí a na trhu navíc vznikl po ukončení činnosti časopisu Computer Business prostor pro nezávislé zpravodajství z oboru.

Narozen v krizi

Start ChannelWorldu 1. 1. 2009 se ale neobešel bez porodních komplikací.  Narodil se totiž do těžké doby, která pro mnohé stále neskončila a získala si titulkové označení „krize“. Bojovali jsme s ní po svém. Rozhodl jsem se z obsahu vytěsnit přiživování mediální hysterie kolem ekonomické situace a soustředit se striktně na původní cíle projektu, které měly v podstatě čtenářům v boji s „krizí“ pomáhat.

Navzdory tomu, že příjmy českého mediálního trhu v roce 2009 celkově poklesly o likvidačních 35 % (a to jsou jen odhady vyplývající z poklesů prodejů a ceníkové inzerce vydavatelů), ChannelWorldu se začalo dařit. Paradoxně právě krize přivedla na web správnou cílovou skupinu. První investigativní zprávy o krachu distribuční společnosti Konsigna se totiž rozšířily mezi prodejci jako lavina. Podobná situace nastala také později při oznámení insolvence e-shopu Agen.cz.

„Krize“ změnila i přístup mnohých výrobců a distributorů v prezentaci na trhu. Ti nejrozumnější natáhli finanční kanály k podpoře svých prodejních partnerů. Někteří z nich do této podpory zahrnuli také ChannelWorld a patří jim za to mé první díky. Po úvodním měsíci provozu jsme věděli, že dokážeme vydat i dnes tak populární tištěný speciál, a to v (do té doby nevídaném) nákladu 10 tisíc kusů.

Základem jsou čtenáři

V České a Slovenské republice jsme on-line zpravodajství z IT a distribučního trhu cílené na resellery, VAR a další profesionály spustili jako vůbec první. Váš zájem rychle katapultoval web ChannelWorldu na pozici nejsledovanějšího média v této oblasti a přízeň potvrdila i dnes již více než tisícovka ověřených registrovaných uživatelů webu. Mé druhé a nepochybně nejvýznamnější díky tak patří právě vám, čtenářům ChannelWorldu.

Uspěli jsme i v rámci vydavatelství.  S unikátním webovým vyhledávačem distributorů IDG poprvé v historii obsadilo titulní stránku celosvětového oběžníku vydavatelství, který se zaměřuje na popis progresivních řešení a projektů poboček po celém světě. ChannelWorld si našel své místo mezi značkami jako Computerworld, CIO, nebo PC World na lokálním i mezinárodním poli, kde již působí ve více než 15 zemích světa včetně Indie a Číny.

V loňské anketě ChannelWorldu hlasovalo pro „Distributora roku“ přes 500 ověřených prodejců. Letošní anketa ChannelWorld Awards 2010, která umožňuje ocenit také spolupráci s výrobci, tuto hranici zcela jistě překoná.

Pozitivně jsme zapůsobili také na tuzemskou konkurenci, která se inspirovala nejen naším webem, obsahovými a inzertními formáty, ale také aktivním způsobem práce s informacemi. I když to možná ne všichni oceníte, dnes existuje pět samostatných kanálů, kterými se vás snaží různá vydavatelství, případně zástupci distributorů vydávaní za vydavatelství, oslovit. K rozvoji vlastních informačních kanálů se transparentním způsobem uchýlili i někteří distributoři a výrobci. Jde o situaci, ze které těží především ti, kteří potřebují s informacemi z trhu pracovat (tedy právě vy), ale i zadavatelé inzerce, pro které je možnost prezentace novinek v nabídce prodejním partnerům dostupnější.

Jan Mazal šéfredaktorem ChannelWorldu

Příprava každodenního on-line zpravodajství, speciálních projektů a služeb vyžaduje vysoké nasazení redakčního týmu. Novinářská práce nespočívá v přetiskování tiskových zpráv, ale v každodenní poctivé práci s informacemi, navštěvování různých konferencí, seminářů a partnerských setkání. Tak vzniká přidaná hodnota po vás čtenáře, a to je způsob, kterým jsme se v ChannelWorldu snažili pracovat.

Zda jsme svých cílů dosáhli, nechám na vašem posouzení. Dovolte mi ale poslední díky týmu, který se na tvorbě ChannelWorldu podílel a bude v jeho dalším rozvoji dále pokračovat. Jde o vývojáře a online manažery Ousmana Keitu a Aleše Langera, redaktory Jáchyma Kraska, Martina Buchtu a správce produktové sekce Marka Palmu a Filipa Boušku.  Podstatným dílem práce přispěli i mnozí další, ať už jde o tvůrce webu (a jeho mobilní verze) Jakuba Svobodu, nebo pravidelného komentátora Martina Zikmunda.

Cyber25 Early

V neposlední řadě patří díky desítkám dalších autorů i mému dřívějšímu zástupci a (současnému) kamarádovi Honzovi Mazalovi, který si bere po mém odchodu na stranu čtenářů ChannelWorld na starosti. Honza již nyní intenzivně pracuje na rozvoji nových plánovaných služeb a obsahových formátů, takže věřím, že další kvalitativní posun ChannelWorldu opět oceníte.

Honzovi přeji, aby mu jeho profesionální novinářské nasazení vydrželo i pod tlakem doby a vám, vážení čtenáři, přeji krásné Vánoce a především úspěšné obchodování v roce 2011!


Tomáš Punar je autorem a bývalým šéfredaktorem projektu ChannelWorld. Dnes působí na straně svých čtenářů a ve volných chvílích pro ChannelWorld píše komentáře v podobě postřehů z IT trhu.

Čtěte dále

Energie v pohybu: První společná akce ALSO a Huawei spojila technologie, udržitelnost a pohyb
Energie v pohybu: První společná akce ALSO a Huawei spojila technologie, udržitelnost a pohyb
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
René Pospíšil (IS4 security): Úspěšná dekáda Bitdefenderu
René Pospíšil (IS4 security): Úspěšná dekáda Bitdefenderu
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Anect začíná novou etapu, do vedení se staví Filip Winkelhofer
Anect začíná novou etapu, do vedení se staví Filip Winkelhofer