Huawei v prvním čtvrtletí 2021 klesly tržby o šestinu, projevil se prodej Honoru

28. 4. 2021
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: andranik123 @ fotolia.com
Pokles vykázala zejména oblast produktů a služeb pro spotřebitele, naopak divize síťových technologií a služeb stabilně roste. Výrobce ve sledovaném období utržil 23,47 miliardy dolarů.

Společnost Huawei zveřejnila své hospodářské výsledky za první čtvrtletí roku 2021. Ty podle společnosti splnily firemní předpoklady. Huawei vygenerovalo tržby ve výši 152,2 miliard čínských jüanů (23,47 miliardy dolarů), což představuje meziroční pokles o 16,5 %.

Zatímco podnikání v oblasti síťových technologií a služeb podle výrobce provází stabilní růst, tržby v oblasti produktů a služeb pro spotřebitele zaznamenaly pokles částečně i v důsledku prodeje značky chytrých telefonů Honor v listopadu 2020.

Čisté ziskové rozpětí společnosti meziročně vzrostlo o 3,8 %, a dosáhlo tak 11,1 %. Za příznivými výsledky stojí zejména snaha společnosti o zvýšení kvality operací a efektivity řízení a dále také příjmy z licenčních poplatků ve výši 600 milionů dolarů.

V oblasti sítí nové generace Huawei usiluje o plné rozvinutí potenciálu 5G, zároveň pokračuje ve vylepšování svých schopností v oblasti softwarového inženýrství a zvyšuje investice do tohoto sektoru s cílem postupného nárůstu podílu softwaru a s ním spojených služeb v rámci celého portfolia příjmů.

Cyber25

Jako vždy zůstávají naším závazkem technologické inovace a významné investice do výzkumu a vývoje, vedle kterých také pracujeme na řešení problémů s kontinuitou dodávek způsobených omezeními na trhu,“ uvedl rotující předseda představenstva společnosti Huawei Eric Sü.

Zdroj: Huawei

Čtěte dále

Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci