IBM pokračuje v transformaci, příjmy z cloudu vyrostly bezmála o třetinu

21. 8. 2020
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Jan Prchal - Fotolia.com
Celkový pokles příjmů o 5,4 % je podle výrobce projevem globální situace. V segmentech, na kterých mu skutečně záleží, vykázalo IBM dvouciferné nárůsty.

Společnost IBM ve druhém kvartálu zaznamenala meziroční pokles příjmů o 5,4 % na 18,1 miliardy dolarů, zůstává však velmi optimistická. Současnou globální situaci výrobce označuje za krátkodobou výzvu a dlouhodobou příležitost.

Výsledky podle IBM celkově poukazují na to, že nedávno ohlášená strategie s důrazem na hybridní cloud je tou správnou cestou. Společnost zdůraznila, že se v tomto ohledu chce opřít o svůj partnerský ekosystém.

Směr, kterým se ubírá trh, je naprosto jasný. Zákazníci chtějí modernizovat své aplikace, přesouvat více pracovních úloh do cloudu a automatizovat IT procesy,“ shrnul stále ještě čerstvý CEO společnosti Arwind Krishna.

Čísla mu dávají za pravdu – cloudový byznys, kterému Krishna do letošního dubna šéfoval, například meziročně vyrostl o 30 % na 6,3 miliardy dolarů a Red Hat posílil o 17 %. Rostly i příjmy z hardwaru, konkrétně o 13 %.

Cyber25

V oblastech obchodních a technologických služeb dopadlo IBM hůře a v obou segmentech zaznamenalo meziroční pokles, což přičítá nepříznivé situaci spojené s globální pandemií koronaviru.

Zdroj: IBM, IDG News Service

Čtěte dále

Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta