IDC: Home office s námi zůstane, třetina zaměstnanců v Evropě se do kanceláří nevrátí

17. 3. 2021
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: maryviolet / stock.adobe.com
Radikální posuny ve vnímání práce z domova podle analytiků povedou k tomu, že se denní obsazenost evropských kanceláří do roku 2025 sníží o téměř třetinu ve srovnání s předpandemickým rokem 2019.

Společnost IDC odhaduje, že počet lidí pracujících z domova se vloni 17,7krát zvýšil oproti roku 2019. Analytici navíc předpovídají, že spolu s pokrokem v očkování se evropští pracovníci začnou v druhé půlce letošního roku postupně vracet do kanceláří.

Návrat bude probíhat i v průběhu roku 2022 a v roce 2023 by měl dosáhnout svého vrcholu. IDC očekává, že v následujících pěti letech bude stabilně růst počet kancelářských profesí, ani to však nevyrovná pokles obsazenosti kanceláří, který odstartovala pandemie covidu-19.

Události roku 2020 podle analytické společnosti vyvolaly globální posun v pracovních modelech a postojích k home office obecně. Výsledkem podle IDC je, že do roku 2025 bude denní obsazenost kanceláří v celé Evropě o 30,1 % nižší než v roce 2019.

Role kanceláře se změní – půjde hlavně o prostor pro spolupráci a kreativitu, přičemž zaměstnanci budou pracovat z domova alespoň jeden den v týdnu,“ nastiňuje očekávaný vývoj Mick Heys z IDC.

Channeltrends letní speciál

Tento trend podle něj bude mít dopad na i použité technologie. „Bude důležité, aby zaměstnanci měli rovnocenný přístup k pracovním nástrojům bez ohledu na to, kde se zrovna nacházejí,“ dodává.

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Canalys: Mobilita v pohybu, dodávky tabletů i chromebooků rostou
Canalys: Mobilita v pohybu, dodávky tabletů i chromebooků rostou
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen