IDC: Malé a střední firmy stále častěji tisknou svépomocí

5. 12. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – everythingposs
Ilustrační obrázek
Podle IDC chtějí firmy z SMB sektoru šetřit a méně využívají tiskových služeb externích dodavatelů. Stále je ale prostor pro úspory. Co doporučit svým zákazníkům a jak nastavovat instalované tiskárny?

IDC: malé a střední firmy stále častěji tisknou svépomocíPodle průzkumu agentury IDC, který byl realizován za podpory výrobce tiskáren značky OKI, malé a střední firmy chtějí stále více barevných materiálů tisknout přímo ve firmě díky moderním laserovým a LED tiskárnám, místo aby zadávaly zakázky externím dodavatelům.

Evropský prodej laserových tiskáren a LED tiskáren podle statistik IDC v roce 2011 zaznamenal tříprocentní meziroční růst.

Růst i v době zpomalení ekonomiky odráží schopnost výrobců tiskových zařízení úspěšně reagovat na měnící se potřeby trhu,“ uvedl ve zprávě pro média Miroslav Tyburec, ředitel OKI Systems pro Českou republiku a Slovensko. IDC na základě své průzkumu upozorňuje, že „v mnoha případech však management firem neví, v jakém objemu se u nich tiskne a kolik je tento často ‚zapomenutý‘ náklad stojí.

Pracovníci prý mají tendenci přenášet elektronické informace na papír, aby si usnadnili jejich zpracovávání. „To často vede k tisku více kopií, než je nutné, nebo k barevnému tisku i v případech, kdy plně dostačují černobílé materiály,“ uvádí analytická agentura IDC ve zprávě pro média.

Firmy by se měly začít více hlídat interní náklady na tisk

Firmy by v úsporách v tisku neměly končit u jeho přesunu na svá bedra od externích dodavatelů. Podle IDC a OKI je nutné nejdříve zjistit, co a jak moc se ve firmách tiskne. Od toho se lze odrazit již k přijetí konkrétních opatření pro řízení tisku za účelem jeho zefektivnění a snížení nákladů.

Instalací síťového softwaru pro sledování využití tiskových zařízení je možno monitorovat objem tisku u každého oddělení nebo uživatele. Dokonce lze určit, který zaměstnanec tiskne, zda je úloha barevně nebo černobíle, počet stran, čas kdy byla úloha odeslána a typ souboru, který se tiskne,“ uvedl Miroslav Tyburec z OKI Systems ve zprávě pro média.

Základem úspor je nastavit jako výchozí černobílý tisk a využívat oboustranný tisk dokumentů. Dále pak lze povolit volitelný barevný tisk pouze těm pracovníkům a oddělením majícím pro barevný tisk opodstatněné důvody.

Vhod může přijít také kvalitní tiskárna A3, která poslouží i při tisku marketingových materiálů tzv. in-house (ve firmě) bez nutnosti objednávat jejich zhotovení u externího dodavatele. Podle IDC objem prodaných tiskáren formátu A3 rychle stoupá.

Zdroj: IDC a OKI

Čtěte dále

Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu