IDC předpovídá pro rok 2011 další růst trhu CRM

24. 6. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – everythingposs
Ilustrační obrázek
Celosvětové příjmy z prodeje aplikací pro Řízení vztahů se zákazníky dosáhly v roce 2010 podle analytické společnosti IDC 6,2% růstu na 16,5 miliard dolarů. Jaký vývoj lze očekávat letos v jednotlivých segmentech CRM?

Celosvětové příjmy z prodeje aplikací pro Řízení vztahů se zákazníky dosáhly v roce 2010 podle analytické společnosti IDC 16,5 miliard dolarů

Trh CRM aplikací se sice dělí jen na čtyři segmenty, ale na celém trhu působí velké množství výrobců. Analytici IDC očekávají, že tři ze čtyř segmentů CRM porostou v letošním roce nadprůměrně.

Segment zákaznických služeb má růst o 8,2 %, segment marketingových aplikací 8,8 % a prodejní aplikace o 8,6 %. Segment kontaktních center, který v minulém roce zaznamenal jen mírný pokles, poroste o 5,4 %. Celkově výrobci z prodeje CRM aplikací letos podle odhadu utrží 18 miliard dolarů, což bude představovat nárůst o 7,6 %.

Ve Velké Británii, Německu a Francii se bude podle analytiků v letošním roce dařit segmentu zákaznických služeb, který vzroste ve srovnání s minulým rokem o 8,2 %. Zatímco Austrálie, Brazílie, Kanada, Čína, Indie a Rusko zaznamenají silný nárůst v marketingových aplikacích a vyjma Brazílie také prodejních aplikací.

Channeltrends letní speciál

Top 3 výrobci s obratem přes miliardu dolarů

První trojka výrobků, Oracle, SAP a Salesforce.com vydělala v loňském roce z prodeje CRM aplikací více jak miliardu dolarů. Podíl Oracle dosáhl 11,8 % a dařilo se mu v Severní Americe a Japonsku. Nejvyšší meziroční nárůst (27,4 %) zaznamenal Salesforce.com, který dominoval  v Asii a Pacifiku a regionu CEMA (střední a východní Evropa, Blízký východ a Afrika). Dalších 19 výrobců utržilo v součtu více jak 100 milionu dolarů a jejich podíl dosáhl 35 %.

Zdroj: IDC

Titulní foto: © shockfactor - Fotolia.com

Čtěte dále

Rittal racky VX IT: Klíč k moderní infrastruktuře v průmyslu i službách
Rittal racky VX IT: Klíč k moderní infrastruktuře v průmyslu i službách
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta