IDC: Prodej tiskáren ve čtvrtém čtvrtletí 2010 táhne region CEMA

12. 4. 2011
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Ve čtvrtém čtvrtletí 2010 se ve světě podle analytické společnosti IDC prodalo více jak 36 milionů tiskových zařízení a meziroční růst překonal všechny úrovně od roku 2007. Který region táhl prodeje nejvíce?

Tahounem trhu se stal region střední a východní Evropy, Blízkého východu a Afriky (CEMA) Při srovnání s předchozím rokem vzrostly ve 4. čtvrtletí podle IDC prodeje v kusech o 7 %. Dominantní technologií nadále zůstaly inkoustové tiskárny, kterých se ve čtvrtém čtvrtletí prodalo 24,5 milionu kusů a představovaly tak 67 % trhu. Nejvyšší meziroční nárůst ve výši 16 % zaznamenal trh v Latinské Americe, zatímco v Asii a Pacifiku, Blízkém východě a Africe a západní Evropě došlo k poklesu prodejů.

Laserových tiskáren se ve čtvrtém čtvrtletí prodalo 11 milionů kusů a tahounem se stala Latinská Amerika s 35% a střední Evropa s 25% meziročním růstem. Z celkového množství tvořily 83 % monochromatické tiskárny, tj. 9 milionu kusů, ačkoli je patrný pozvolný přechod k multifunkcím, nadále zůstávají jejich teritoriem kanceláře.

Barevných laserových tiskáren se prodalo meziročně o 10 % více a s 1,8 miliony kusy představovaly zbývajících 17 % trhu. V tomto segmentu se nadále dařilo barevným multifunkcím, které meziročně zaznamenaly nárůst o více jak 2 procentní body a představovaly tak 48 % barevných laserů.

Evropa vládne trhu

Tahounem trhu se stal region střední a východní Evropy, Blízkého východu a Afriky (CEMA) s téměř 5 miliony prodanými kusy a 14 % podílem, což ve srovnání s rokem 2009 znamená nárůst o 8 %. Významně se na tom podílely vysoké prodeje ve střední a východní Evropě (CEE). Navzdory poklesu ve výši 2 % zůstaly inkoustové tiskárny nejrozšířenější technologií v těsném závěsu následované monochromatickými lasery.

Jak se dařilo výrobcům?

První tři výrobci (HP, Canon a Epson) představovali ve čtvrtém čtvrtletí více jak 75 % trhu. První se umístilo HP s 15,5 miliony prodanými kusy a navýšilo svůj podíl na 42,5 %. Druhý Canon prodal meziročně o 5 % více, ale jeho podíl stejně jako Epsonu mírně oslabil . Na čtvrté příčce se umístil Brother v těsném závěsu následovaný Samsungem. Dařilo se také ostatním výrobcům, kteří prodali o 3 % více než vloni.


Celosvětové výsledky trhu tiskových zařízení ve čtvrtém čtvrtletí 2010 (v kusech)

 

Výrobce

Prodaných kusů
4Q 2009

Prodaných kusů
4Q 2010

Podíl 4Q 2009
(v %)

Podíl 4Q 2010
(v %)

4Q10/4Q09
Růst (v %)

HP

14 099 688

15 531 340

41,4 %

42,5 %

10 %

Canon

6 563 098

6 869 425

19,3 %

18,8 %

5 %

Epson

5 428 887

5 535 657

16 %

15,2 %

2 %

Brother

1 708 693

1 845 213

5 %

5,1 %

8 %

Samsung

1 700 184

1 749 353

5 %

4,8 %

3 %

Ostatní

4 518 895

5 006 691

13,3 %

13,7 %

11 %

Celkem

34 019 445

36 537 679

100 %

100 %

7 %


Zdroj: IDC


Rok 2010

Za celý rok 2010 se prodalo 125,2 milionu tiskových zařízení, což představuje při srovnání s rokem 2009 nárůst ve výši 12,1 %. Jedničkou se stalo HP, které prodalo o téměř 16 % více a navýšilo svůj podíl na 42,1 %. Na druhé příčce se s velkým odstupem umístil Canon. Epson prodal o necelých 10 % více, ale jeho podíl v podstatě stagnoval. Nejvyšší meziroční nárůst (28,2 %) zaznamenal Samsung, v těsném závěsu jej následoval Brother. Ostatní výrobci prodali o 8 % více tiskáren než v roce 2009.

Cyber25


Celosvětové výsledky trhu tiskových zařízení za rok 2010 (v kusech)

Výrobce

Prodaných kusů
2009

Prodaných kusů
2010

Podíl 2009
(v %)

Podíl 2010
(v %)

2010/2009
Růst (v %)

HP

45 634 488

52 740 770

40,8 %

42,1 %

15,6 %

Canon

21 077 887

22 653 082

18,9 %

18,1 %

7,5 %

Epson

16 657 618

18 269 836

14,9 %

14,6 %

9,7 %

Samsung

5 373 732

6 891 155

4,8 %

5,5 %

28,2 %

Brother

6 366 899

6 714 144

5,7 %

5,4 %

5,5 %

Ostatní

16 621 517

17 950 746

14,9 %

14,3 %

8 %

Celkem

111 732 141

125 219 733

100 %

100 %

12,1 %


Zdroj: IDC

Čtěte dále

IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys