IDC: Trh digitálních rámečků čeká oslabení

18. 11. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Zatímco u nás digitální rámečky ještě svůj boom neoslavily, analytici z IDC již očekávají v letošním a příštím roce poklesy prodejů na celosvětovém trhu. Jak se segmentu dařilo v roce 2008?

Rámečky o velikost 7-8,9‘‘ se staly v roce 2008 nejoblíbenějšími a představovaly tak 2/3 všech prodejůV roce 2008 se celosvětově prodalo 9,1 milionů digitálních rámečků, což při meziročním srovnání představuje růst o 6,3 %. Dominantním regionem se staly Spojené státy, kde se prodalo téměř 5,9 milionů kusů zařízení.

Podle analytiků dojde v roce 2009 k poklesu  prodejů na 8,2 milionů kusů. To meziročně znamená propad o 10 % a v USA očekávají pokles dokonce o 11 %. V letech 2008-2013 poroste podle IDC trh meziročně o 0,4 % (CAGR).

Rámečky o velikost 7 až 8,9‘‘ se staly v roce 2008 nejoblíbenějšími a představovaly tak 2/3 všech prodejů. V budoucnu analytici předpovídají další obrovský růst tohoto segmentu, i přesto, že v následujících čtyřech letech se očekávají velké příjmy z prodejů 9-10‘‘ zařízení. Podle analytiků bude do roku 2013 klesat průměrná prodejní cena kvůli boji mezi téměř 60 výrobci digitálních rámečků.

Zdroj: IDC (říjen, 2009)

Čtěte dále

Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta