IFA: Velký displej u smartphonu není vždy výhrou

7. 9. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – everythingposs
Ilustrační obrázek
V rámci novinek výrobců představených na veletrhu IFA se analytici vyjádřili aktuálním trendům. Jaké argumenty podle nich hrají pro a proti prodeji smartphonů s většími displeji?

IFA: Velký displej není vždy výhrou pro smartphonyNa veletrhu spotřební elektroniky IFA v Berlíně výrobci představili široký výběr velikostí displejů. Analytici však kladou otázku, zda o ně spotřebitelé budou mít zájem.

Výrobci se snaží zjistit, na co bude trh pozitivně reagovat, uvedl Geoff Blaber, analytik společnosti CCS Insight.

Jedním z hlavních trendů veletrhu byly obrazovky s úhlopříčkou 4,5“ a 5,5“, kterými jsou vybaveny např. nové produkty Samsung Galaxy S II, HTC Titan, Galaxy Note a Tablet P od Sony s 5“ displejem. Doposud spotřebitelé produktům s těmito úhlopříčkami, jako má např. Dell Streak, nevěnovali takovou pozornost. Výrobci jako Samsung a HTC však doufají, že jim velké displeje pomohou odlišit se od konkurence.

Dnes je smartphony z pohledu zákazníka v prodejně těžké odlišit. Větší displej je jasným příkladem toho, jak se výrobci snaží diferencovat, radši než by pokračovali v zavedených produktových řadách,“ dodal Blaber.

Samsung Note má 5,3“ displej a volitelný stylus, kterým uživatel může psát. Ne každý je přesvědčen, že po takovém produktu budu poptávka. „Lidé jsou povětšinou spokojení s přiměřenými velikostmi 3,5“ nebo 4“,“ uvedl Bob O’Donnell, programový viceprezident pro klienty a displeje v IDC.

Výhody i nevýhody velkých displejů

Podle Daniela Freemana ze společnosti Fjord má představení smartphonů s většími displeji pro uživatele mnoho důsledků: „Pokud se na to podíváte z pohledu uživatele, musíte zvážit životnost baterie, náklady na velký panel a fakt, že velké displeje jsou náchylnější na rozbití.

Freeman také dodal, že uživatelé chtějí zařízení, které se vejde do kapsy, a se kterým nevypadají jako idioti, když jej drží u ucha. Na druhou stranu zdůraznil, že výhodou větších displejů je lepší konzumace médií vč. videa, brouzdání na internetu a čtení e-knih. Neopomenutelnou výhodou je pohodlnější psaní na dotykové-virtuální klávesnici.

Výrobci se při návrhu nových smartphonů snaží posouvat displej co nejvíce k hranám zařízení, a dosáhnout tak většího prostoru pro displej při nezvětšení celého produktu. Příkladem je třeba HTC Titan s 4,7“ displejem, který kromě telefonování nabídne i funkce tabletu, uvedl Ben Wood, ředitel společnost CCS Insight.

Channeltrends letní speciál

Na druhou stranu Daniel Freeman upozorňuje, že posouvání displeje k hranám zařízení ohrožuje použitelnost, protože uživatel pak zasahuje prsty ruky, ve které zařízení drží, do obrazovky.

Závěrem úvah analytiků je, že maximální použitelná velikost displeje smartphonů se pohybuje mezi 4,5“ až 4,7“.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci