IHS: Globální trh televizí zaznamenal v roce 2013 pokles o 6 %

17. 3. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Yuri Arcurs - Fotolia.com
Západní trhy jsou nasycené a významná odbytiště zhasínají, vysvětluje IHS Technology propad trhu s televizemi. Již blízká budoucnost však má přinést obrat.

Podle analytiků společnosti IHS Technology zaznamenal světový trh s televizemi v loňském roce meziroční pokles o 6 %. Trh přitom klesal již v roce 2012, a to o 7 %. Celkem se za rok 2013 celosvětově prodalo 225,1 milionu kusů.

Nasycené trhy

K poklesu došlo po celém světě, přičemž klesaly i trhy v regionech Číny, APAC a CEE, které ještě donedávna platily za významná odbytiště.

V regionu Severní Ameriky došlo k poklesu o 9 % a v regionu západní Evropy o 4 %. Tyto trhy IHS považuje za téměř nasycené plochými televizemi a zejména v Evropě se za faktory poklesu počítají i dozvuky finanční krize i nevýhodné kurzy asijských měn vůči euru.

Region východní Evropy zaznamenal pokles dokonce o 14 %, přičemž příčiny vidí IHS podobné jako v západní části kontinentu s tím, že zde výrobci navíc méně inzerují.

Fotbal a OLED jako spasitelé

Navzdory špatným výsledkům z uplynulých dvou let existují pozitivní prognózy do nejbližší budoucnosti. Rozvinuté trhy v Severní Americe, západní Evropě a Japonsku se podle IHS stabilizují a propad se zastaví, zatímco v Číně, APACu, Jižní Americe, na Středním Východě a v Africe se očekává „významný růst“.

To se má týkat zejména Jižní Ameriky, kterou letos čeká mistrovství světa ve fotbale konané v Brazílii, příští rok přechod z analogového na digitální vysílání a konečně v roce 2016 olympijské hry, opět v Brazílii.

Důležitým faktorem bude podle IHS rovněž nástup nových technologií OLED a AMOLED, které přilákají zákazníky na tenčí panely a vyšší kontrast, než na jaké jsou zvyklí ze současných LCD televizí s LED podsvícením. Počet prodaných kusů má do roku 2018 vyšplhat na 8,1 milionu kusů ročně.

Zdroj: IHS Technology

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu