Infografika: Digitalizace retailu slibuje vysokou přidanou hodnotu, obchody však váhají

31. 1. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: Samsung Electronics
Studie společnosti Cisco ukázala, že maloobchodníci sice výrazně investují do vylepšení zákaznické zkušenosti, ale pokud jde o digitalizaci vlastních prodejen a procesů, investice pokulhávají. Nevyužita zůstává i možnost odlišení své značky od konkurence.

Společnost Cisco zveřejnila novou studii s plným názvem The Current State of Digital Readiness in Retail, která zkoumala současný stav „digitální připravenosti“ maloobchodníků. Závěrem studie je, že maloobchodníci zatím podceňují investice do nástrojů pro produktivitu.

Optimalizace investic do produktivity zaměstnanců by podle studie přitom globálně znamenala vyšší příjmy v hodnotě 187 miliard dolarů ročně. Do této oblasti však přitom míří pouhých 6 % investičních priorit, ačkoliv tyto investice podle Ciska vykazují nejvyšší návratnost.

Nespěte, konkurence také nespí

Maloobchodníci podle studie zároveň nedostatečně investují do odlišení své značky. Do této oblasti putuje pouhých 29 % investic. Jde o pokročilejší fázi digitální transformace, kdy mohou retaileři pomocí technologií hledat nové obchodní modely a zdroje výnosů.

Toto zjištění podle studie ukazuje, že většina maloobchodníků zatím příliš nepokročila v digitální transformaci. Tím se však podle Ciska vystavují riziku ztráty trhu ve prospěch dynamičtější a více inovativní konkurence.

Pozitivním zjištěním naopak je, že se maloobchodníci hýčkají své zákazníky. Zatímco jiné oblasti digitalizace zůstávají podfinancované, maloobchodníci si už dnes uvědomují důležitost investic na zkvalitnění interakce se zákazníky.

Do vylepšení zákaznické zkušenosti putuje celkem 37 % investic. Cisco však zároveň varuje, že ačkoliv je zákaznická zkušenost jednou z klíčových oblastí, měli by se maloobchodníci více zaměřit také na sebe, aby lépe poznali chování zákazníka, a mohli tak optimalizovat své investice.

Analytika do každé prodejny

Cisco dodává, že nezbytnou součástí každého moderního obchodu nebo nákupního centra bude pokročilá analytika. Tyto nástroje umožní analyzovat chování zákazníků a na základě toho upravit investice do produktivity práce, změnit rozložení zboží nebo vytvořit speciální nabídku.

Studie je postavena na globálním výzkumu, který proběhl mezi manažery maloobchodů v USA, západní Evropě a Jižní Americe. Mezi dotázanými byli zástupci kamenných i elektronických obchodů, výrobců oděvů, pohostinských služeb a dalších segmentů maloobchodu.

Infografika – Potenciální přínosy investic do digitalizace

Channeltrends letní speciál

Cisco - digitalizace retailu

Zdroj: Cisco

Čtěte dále

Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Česká Wultra je podle Gartneru lídrem v postkvantové autentizaci
Česká Wultra je podle Gartneru lídrem v postkvantové autentizaci
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
AI transformace: Připravte svůj byznys na revoluci s umělou inteligencí
AI transformace: Připravte svůj byznys na revoluci s umělou inteligencí
Kulatý stůl o distribuci: Specialisté versus broadlineři (2. díl)
Kulatý stůl o distribuci: Specialisté versus broadlineři (2. díl)
Peter Majdak a Veronika Závodná posilují obchodní tým TP-Linku
Peter Majdak a Veronika Závodná posilují obchodní tým TP-Linku