Intel: Ženy vybírají PC podle reálných potřeb

6. 3. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: Intel
Průzkum společnosti Intel zkoumal preference žen při nákupu počítače. Výsledky ukazují, že stereotyp o důležitosti barvy a designu neplatí – ženy nejvíce zajímá výdrž, výkon a cena zařízení.

Společnost Intel zveřejnla výsledky průzkumu, který měl za úkol zjistit preference žen při výběru a nákupu PC. Průzkum proběhl v České, Slovenské a Maďarské republice a jeho výsledky sice odhalily drobné rozdíly v preferencích mužů a žen, nicméně vyvrátily některé zažité stereotypy.

Nikoliv barva, nýbrž výdrž

Při výběru počítače je pro respondentky nejdůležitější výdrž baterie, následovaná výkonem, cenou, funkcemi a procesorem.

Jak je vidět v tabulce, důležitost těch parametrů je velmi podobná, s velkým odstupem pak následují design, přítomnost dotykového ovládání a barva.

Mužští respondenti uváděli jako priority sestupně uváděli výkon, procesor, cenu, výdrž a funkce, přičemž dále bylo pořadí totožné jako u žen.

Obr. 1 - Kritéria pro nákup notebooku - ženy v ČR

Priority žen naprosto odráží jejich reálné potřeby, nikoli módní preference,“ uvedl k výsledkům Martin Vařbuchta, manažer pro maloobchodní prodej společnosti Intel.

Jeho tvrzení dokazuje i skutečnost, že pro 54 % respondentek z České republiky nehraje při výběru žádnou roli barva počítače, a z těch, pro něž důležitá je, by nejvíce sáhlo po běžné černé a stříbrné.

Shodný zájem o zařízení „dva v jednom“

Ženy i muži se shodnou i na možnosti odpojit displej od notebooku a používat jej jako tablet. Konvertibilitu by uvítalo 71,5 % dotázaných žen a 70 % mužů.

Za přístroj s odnímatelnou obrazovkou by většina odpovídajících žen (81 %) byla ochotna připlatit maximálně do 120 eur, muži o trochu méně. Stejná shoda panuje i ohledně dotykového ovládání, které by uvítalo 72 % žen a 73,4 % mužů z řad respondentů.

Pokud by měli na výběr mezi tabletem a konvertibilním zařízením typu 2-v-1, sáhlo by po druhé možnost osmkrát více žen a jedenáctkrát více mužů. Naopak stolní počítače by chtělo jen 5 % dotázaných žen a 16,5 % mužů.

Channeltrends letní speciál

Průzkumu se zúčastnilo 1877 respondentů ve věku 20 až 40 let, z toho 1239 žen a 638 mužů.

Zdroj: Intel

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta