Intel: Ženy vybírají PC podle reálných potřeb

6. 3. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: Intel
Průzkum společnosti Intel zkoumal preference žen při nákupu počítače. Výsledky ukazují, že stereotyp o důležitosti barvy a designu neplatí – ženy nejvíce zajímá výdrž, výkon a cena zařízení.

Společnost Intel zveřejnla výsledky průzkumu, který měl za úkol zjistit preference žen při výběru a nákupu PC. Průzkum proběhl v České, Slovenské a Maďarské republice a jeho výsledky sice odhalily drobné rozdíly v preferencích mužů a žen, nicméně vyvrátily některé zažité stereotypy.

Nikoliv barva, nýbrž výdrž

Při výběru počítače je pro respondentky nejdůležitější výdrž baterie, následovaná výkonem, cenou, funkcemi a procesorem.

Jak je vidět v tabulce, důležitost těch parametrů je velmi podobná, s velkým odstupem pak následují design, přítomnost dotykového ovládání a barva.

Mužští respondenti uváděli jako priority sestupně uváděli výkon, procesor, cenu, výdrž a funkce, přičemž dále bylo pořadí totožné jako u žen.

Obr. 1 - Kritéria pro nákup notebooku - ženy v ČR

Priority žen naprosto odráží jejich reálné potřeby, nikoli módní preference,“ uvedl k výsledkům Martin Vařbuchta, manažer pro maloobchodní prodej společnosti Intel.

Jeho tvrzení dokazuje i skutečnost, že pro 54 % respondentek z České republiky nehraje při výběru žádnou roli barva počítače, a z těch, pro něž důležitá je, by nejvíce sáhlo po běžné černé a stříbrné.

Shodný zájem o zařízení „dva v jednom“

Ženy i muži se shodnou i na možnosti odpojit displej od notebooku a používat jej jako tablet. Konvertibilitu by uvítalo 71,5 % dotázaných žen a 70 % mužů.

Za přístroj s odnímatelnou obrazovkou by většina odpovídajících žen (81 %) byla ochotna připlatit maximálně do 120 eur, muži o trochu méně. Stejná shoda panuje i ohledně dotykového ovládání, které by uvítalo 72 % žen a 73,4 % mužů z řad respondentů.

Pokud by měli na výběr mezi tabletem a konvertibilním zařízením typu 2-v-1, sáhlo by po druhé možnost osmkrát více žen a jedenáctkrát více mužů. Naopak stolní počítače by chtělo jen 5 % dotázaných žen a 16,5 % mužů.

WT100_25

Průzkumu se zúčastnilo 1877 respondentů ve věku 20 až 40 let, z toho 1239 žen a 638 mužů.

Zdroj: Intel

Čtěte dále

Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
Bezprecedentní spojení. Nvidia kupuje kus Intelu, chystají společné procesory
Bezprecedentní spojení. Nvidia kupuje kus Intelu, chystají společné procesory
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury