Jednání o spojení značek Toshiba, Fujitsu a Vaio údajně krachují

18. 4. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © alphaspirit - Fotolia.com
Snaha o vytvoření japonského obra, který by měl vyšší šanci prosadit se na klesajícím globálním trhu PC, mají selhávat po odchodu Japan Industrial Partners majitele značky Vaio, od jednacího stolu.

Spojení japonských značek PC Fujitsu, Toshiba a Vaio, o kterém se začalo hovořit koncem loňského roku, se údajně komplikuje. Podle serveru Wall Street Journal za to „může“ společnost Japan Industrial Partners (JIP majitel značky Vaio), která odešla od jednacího stolu.

Jednání přitom mohla vést k vytvoření silného hráče, který by ovládal 6,5 % globálního trhu PC. To sice není mnoho a nestačilo by to ani na první pětici, ale pořád by taková značka měla výrazně lepší pozici než kterýkoliv z uvedených tří výrobců.

Pozice je čím dál důležitější vzhledem k tomu, jak se vyvíjí situace. Klesající objem prodaných PC s sebou přináší konsolidaci trhu, a přestože krvácejí i velcí výrobci, pořád jsou na tom lépe než ti „bezejmenní“, kteří se nevejdou do první pětice – jejich společné výsledky klesají takřka dvojnásobným tempem oproti celkovému trhu.

Ještě nedávno to přitom vypadalo, že jednání pokračují slibně. CEO společnosti JIP Hidemi Moue během února otevřeně hovořil o tom, že by spojení přineslo výhody, zmínil možnost expanze do oblasti chytrých telefonů a řekl, že definitivní dohoda by mohla být na světě do konce března.

Channeltrends letní speciál

Máme však půlku dubna a zdá se, že celá záležitost dopadne úplně jinak. Pokud je Vaio ze hry, není příliš pravděpodobné, že by Toshiba a Fujitsu spojily své síly. Ledaže by se dokázaly dohodnout na nějakém koutku trhu, na který by se mohly specializovat po vzoru Panasonicu, který se vydal cestou odolných zařízení.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta