Jsou velká data jenom buzzword?

4. 2. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Scanrail - Fotolia.com
Bigdata patřily mezi často skloňované buzzword v roce 2012, ale hype kolem nich může brzy pominout. Na tom se shoduje analýza názorů kolem analytických společností.

Velká data (big data) si získala v loňském roce pozornost nejen technických magazínů, ale všech byznys médií. Proto společnost DataSift zpracovala pro analytiky z Ovum retrospektivní analýzu zaměřenou na vnímání trendu big data mezi uživateli Twitteru.

Po vyloučení výrobců softwarů došli k výsledku, kdy na 2,2 milionu interakcí se podílelo 981 tisíc uživatelů.

Překvapivě se na Twitteru objevilo tři krát více pozitivních zmínění spojených s výrobci než těch negativních, i přes nepříznivé informace týkající se akvizice Autonomy společností HP.

Trend big data pojednává o velkém množství dat získaných ze sociálních sítí, senzorů a dalších zdrojů a stejně jako o nástrojích jakým je Hadoop schopných zpracovat tato data pro obchodní použití.

Také podle analytiků Gartneru se velká data dostávají na hype křivce do fáze deziluze a tato techologie rychle vyzrává. S tím přichází najevo fakt, že existující nástroje jsou příliš náročné a neflexibilní.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem