Karsa Technologies: Slovenské e-shopy v povánočním období zlevnily 11,5 % zboží

29. 1. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © filograph - Fotolia.com
Monitorování cen v e-shopech probíhalo v České republice i na Slovensku. Cenová politka u našich východních sousedů byla podstatně dynamičtější. Zatímco v ČR zlevnila jen 3 % zboží ve sledovaných obchodech, na Slovensku to bylo bezmála čtyřikrát tolik.

Společnost Karsa Technologies zveřejnila výsledky svého čtyřměsíčního monitorování cen ve slovenských e-shopech a zjišťování jejich slevové politiky v povánočním období (o tom, jak si vedly ty české čtěte zde).

Šetření odhalilo, že skutečně zlevněno (o více než 5 %) bylo jen 11,5 % sledovaných produktů. U 9 % zboží výrobci napřed uměle navýšili cenu a po Vánocích ji zase stáhli, vydávajíce to za slevu.U 49 % sledovaného zboží se cena nesnížila vůbec.

Nejvíce se hýbaly ceny u DVB-T/S, nejméně u PC

Hromadné lednové snižování cen se nejvýrazněji projevilo u produktů DVB-T/S. Hned 27 % sledovaných produktů v kategorii bylo skutečně zlevněno.

Kromě této kategorie se výraznějšího opravdového zlevnění, tedy povánoční slevy vyšší než 5 %, dočkaly ještě položky z kategorií mobilních telefonů a flashdisků, kdy bylo zlevněno 15 %, respektive 16 % sledovaného zboží.

Dlouhodobě internetové obchody nemění ceny zvláště u fotoaparátů a kamer. V těchto kategoriích zůstává cena stejná u více než 60 % produktů, v případě PC je to dokonce 74 %. Produkty z kategorie PC nebo navigací pak na skutečné slevy nedosáhly vůbec.

Tabulka 1 - Výskyt povánočních slev u jednotlivých kategoriích

Kategorie

Opravdová sleva

Opakovaná sleva

Stejná cena

DVB-T/S

27 %

20 %

33 %

Mobilní telefony

16 %

17 %

31 %

Flashdisky

15 %

12 %

14 %

Hi-Fi

7 %

21 %

25 %

Foto

4 %

7 %

64 %

Digit. fotoaparáty

4 %

7 %

64 %

Navigace

0 %

20 %

50 %

Digitální kamery

0 %

4 %

60 %

Komponenty - HDD

0 %

2 %

23 %

PC

0 %

1 %

74 %

Zdroj: Karsa Technologies

Analýza cenové hladiny ve sledovaných obchodech ukázala, že většina obchodů poskytla skutečnou slevu na méně než 5 % hodnocených produktů. Z toho velmi výrazně vyčnívá obchod Okaysk.eu, který skutečně zlevnil celých 57 % nabízeného zboží. Tentýž e-shop však zároveň nejvíce aplikoval tzv. opakovanou slevu, a to u 12 % produktů.

Podobně na to byly internetové obchody Nay.sk a Datart.sk, které opakovanou slevu uplatnily u 10 %, respektive 9 % zboží. Nejstabilnější cenovou hladinu za sledovaných e-shopů udržoval Mall.sk, a to u 73 % nabízených produktů.

Cyber25 Early

Tabulka 2 - Cenová politika vybraných e-shopů

Obchod

Opravdová sleva

Opakovaná sleva

Stejná cena

Okaysk.eu

57 %

12 %

14 %

Mall.sk

2 %

8 %

73 %

Nay.sk

3 %

10 %

30 %

Datart.sk

5 %

9 %

56 %

Zdroj: Karsa Technologies

Čtěte dále

Kybernetické hrozby rostou, škody sahají do astronomických výšin
Kybernetické hrozby rostou, škody sahají do astronomických výšin
SoftwareOne úspěšně dokončil akvizici společnosti Crayon
SoftwareOne úspěšně dokončil akvizici společnosti Crayon
AI transformace: Připravte svůj byznys na revoluci s umělou inteligencí
AI transformace: Připravte svůj byznys na revoluci s umělou inteligencí
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Pavla Frindtová řídí HR ve společnosti Schneider Electric
Pavla Frindtová řídí HR ve společnosti Schneider Electric
Peter Majdak a Veronika Závodná posilují obchodní tým TP-Linku
Peter Majdak a Veronika Závodná posilují obchodní tým TP-Linku