Kasa.cz: Téměř polovina zákazníků e-shopů nechce platit za osobní odběr a jezdit daleko

20. 6. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © goodluz - Fotolia.com
Průzkum internetového obchodu Kasa.cz odhalil nekompromisní postoj bezmála poloviny nakupujících k osobním odběrům - chtějí je zdarma a ve svém městě. Většina by rovněž ocenila možnost odběru o víkendu.

E-tail Kasa.cz provedl mezi svými zákazníky průzkum týkající se podmínek osobního odběru zakoupeného zboží. Z jeho výsledků nepřekvapivě vyplývá, že zákazníci preferují osobní odběr bez poplatku a na místě co nejbližším jejich bydlišti. Snížení nákladů na dopravu, a to jak zboží za zákazníkem, tak zákazníka za zbožím, je ostatně hlavním důvodem oblíbenosti osobních odběrů.

Dvě třetiny respondentů potvrdily, že osobní převzetí zboží volí právě kvůli eliminaci nákladů na přepravu. Sto korun za dopravu je obvykle hranice, přes kterou již nechtějí jít,“ uvedla Andrea Čižmářová, ředitelka Kasa.cz.

Mezi další zmiňované argumenty pro osobní odběr internetového nákupu patřily časová flexibilita, možnost kontroly obsahu balení či osobní kontakt s prodejcem,“ dodala.

Zdarma, blízko, o víkendu

Zpoplatnění osobního odběru se s pochopením zákazníků příliš nesetkává. Bezmála polovina (48 %) respondentů uvedla, že za osobní odběr zboží není ochotna zaplatit ani korunu. Čtvrtina by souhlasila s poplatkem do 20 Kč a další čtvrtina by byla ochotna zaplatit do 50 Kč. Nad tuto hranici by šla jen 2 % respondentů.

Průzkum dále zjistil poptávku po možnosti odběru či doručení o víkendu. Možnost víkendového osobního odběru by uvítalo 80 % respondentů a 75 % z nich by ocenilo i víkendové doručování zásilek přepravními firmami.

Co se týče vzdálenosti odběrního místa od bydliště, téměř polovina (45 %) zákazníků není kvůli vyzvednutí zboží ochotna opustit svoje město, 25 % respondentů by si pro zboží dojelo do vzdálenosti 10 km, 20 % do vzdálenosti 20 km a 10 % i dále.

Cyber25

Průzkumu se zúčastnilo 3000 zákazníků Kasa.cz.

Zdroj: Kasa.cz

Čtěte dále

Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina
Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
Webcast: HP WXP – Moderní podpora pro hybridní dobu
Webcast: HP WXP – Moderní podpora pro hybridní dobu
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity