Kasa.cz: Téměř polovina zákazníků e-shopů nechce platit za osobní odběr a jezdit daleko

20. 6. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © goodluz - Fotolia.com
Průzkum internetového obchodu Kasa.cz odhalil nekompromisní postoj bezmála poloviny nakupujících k osobním odběrům - chtějí je zdarma a ve svém městě. Většina by rovněž ocenila možnost odběru o víkendu.

E-tail Kasa.cz provedl mezi svými zákazníky průzkum týkající se podmínek osobního odběru zakoupeného zboží. Z jeho výsledků nepřekvapivě vyplývá, že zákazníci preferují osobní odběr bez poplatku a na místě co nejbližším jejich bydlišti. Snížení nákladů na dopravu, a to jak zboží za zákazníkem, tak zákazníka za zbožím, je ostatně hlavním důvodem oblíbenosti osobních odběrů.

Dvě třetiny respondentů potvrdily, že osobní převzetí zboží volí právě kvůli eliminaci nákladů na přepravu. Sto korun za dopravu je obvykle hranice, přes kterou již nechtějí jít,“ uvedla Andrea Čižmářová, ředitelka Kasa.cz.

Mezi další zmiňované argumenty pro osobní odběr internetového nákupu patřily časová flexibilita, možnost kontroly obsahu balení či osobní kontakt s prodejcem,“ dodala.

Zdarma, blízko, o víkendu

Zpoplatnění osobního odběru se s pochopením zákazníků příliš nesetkává. Bezmála polovina (48 %) respondentů uvedla, že za osobní odběr zboží není ochotna zaplatit ani korunu. Čtvrtina by souhlasila s poplatkem do 20 Kč a další čtvrtina by byla ochotna zaplatit do 50 Kč. Nad tuto hranici by šla jen 2 % respondentů.

Průzkum dále zjistil poptávku po možnosti odběru či doručení o víkendu. Možnost víkendového osobního odběru by uvítalo 80 % respondentů a 75 % z nich by ocenilo i víkendové doručování zásilek přepravními firmami.

Co se týče vzdálenosti odběrního místa od bydliště, téměř polovina (45 %) zákazníků není kvůli vyzvednutí zboží ochotna opustit svoje město, 25 % respondentů by si pro zboží dojelo do vzdálenosti 10 km, 20 % do vzdálenosti 20 km a 10 % i dále.

Channeltrends letní speciál

Průzkumu se zúčastnilo 3000 zákazníků Kasa.cz.

Zdroj: Kasa.cz

Čtěte dále

Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků