Kaspersky: Třetina mileniálů si myslí, že jsou pro hackery nezajímavým cílem

16. 10. 2020
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Aaron Amat - Fotolia.com
většina mileniálů hledá v rámci svého digitálního života určitou komfortní zónu, v níž hraje kyberbezpečnost jednu z nejdůležitějších rolí. Přesto se ale 37 % domnívá, že jsou pro kyberzločince neatraktivním cílem.

Společnost Kaspersky ve svém novém globálním reportu Propojenější než kdy dříve: Jak si budujeme digitální komfortní zóny uvádí, že mileniálové na jednu stranu kladou velký důraz na online bezpečnost, ve skutečnosti se ale podle této teze neřídí.

Více než třetina (37 %) respondentů si totiž myslí, že jsou pro kyberzločince neatraktivním cílem. Na druhou stranu 36 % uvádí, že by pro posílení svého digitálního bezpečí chtěli dělat více.

Kaspersky uvádí, že v souvislosti s karanténními opatřeními tráví mileniálové na internetu v porovnání se začátkem roku bezmála o dvě hodiny více (1,8 hodiny) – čímž se jejich denní průměr zvýšil až na 7,1 hodin strávených online.

Téměř polovina (49 %) dotázaných v průzkumu uvedla, že si díky tomuto extra času na internetu více uvědomují rizika a nutnost ochrany spojené s digitálním světem. Mileniálové podle Kasperského tráví většinu času na sociálních sítích.

Někteří „sosají“ Wi-Fi u sousedů

Ochranu před riziky mileniálové dle průzkumu řeší tak, že si instalují aplikace pouze z oficiálních obchodů jako je Apple Store a Google Play. 49 % také nechává pravidelně proběhnout antivirovou kontrolu na každém ze svých zařízení, aby je tím chránili.

Podle Kasperského se však mezi respondenty najdou i takoví jedinci, kterých je dohromady 13 %, kteří se přiznali k používání sousedovy Wi-Fi, aniž by o tom její majitel věděl.

Rok 2020 je pro domácnosti po celém světě stran digitalizace přelomový. Vzhledem k tomu, že se na domácí pracoviště přesunula velká část populace, je naše závislost na digitálních technologiích obrovská,“ říká Andrew Winton, vice prezident marketingu ve společnosti Kaspersky.

Channeltrends letní speciál

Není překvapením, že mileniálové vnímají důležitost digitální bezpečnosti a uvědomující si ji o to více, jak se stírají rozdíly mezi prací a domovem. Zjištění nám tak pomohou optimalizovat bezpečnost mileniálů a dalších uživatelů,“ dodává.

Zdroj: Kaspersky

Čtěte dále

T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Rittal racky VX IT: Klíč k moderní infrastruktuře v průmyslu i službách
Rittal racky VX IT: Klíč k moderní infrastruktuře v průmyslu i službách
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky