Klarna: Třetina Čechů nakoupí zboží, které viděli na sociálních sítích

22. 8. 2023
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © goodluz - Fotolia.com
Více než čtvrtina Čechů nakupuje výrobky, které viděli na sociálních sítích, přičemž 40 % z nich uskuteční nákup přímo z platformy. Nejoblíbenější sociální sítí pro nakupování je v Česku Facebook.

Společnost Klarna zveřejnila přehled nákupního chování spotřebitelů napříč kontinenty s názvem Shopping Pulse. V průzkumu zjišťovala nákupní zvyklosti a preference respondentů během druhého čtvrtletí letošního roku.

Podle průzkumu nakupuje více než čtvrtina oslovených Čechů (27 %) alespoň jednou týdně online, a to většinou na počítači (59 %). Na druhém místě jsou mobilní telefony se 35 %.

Tím se podle analytiků Klarny lišíme od celkového průměru, ze kterého vyplývá, že mobilní telefony letos poprvé předstihly ostatní zařízení a se 47 % jsou nejpreferovanějším způsobem online nakupování.

Jako největší výhody online nákupů čeští zákazníci uvádějí jednodušší možnost porovnání cen (87 %), úsporu času (87 %), větší výběr produktů (83 %) a nižší ceny (81 %).

Sítě a udržitelnost

Více než polovina příslušníků generace Z (53 %) a téměř jedna třetina mileniálů (32 %) si v posledním měsíci koupila zboží poté, co ho viděli na sociálních sítích. Nejoblíbenější sociální sítí Čechů pro nákupy je Facebook (64 %), následován Instagramem a YouTubem (oba 32 %).

Facebook podle průzkumu preferují čeští mileniálové (68 %), příslušníci generace X (75 %) a Baby Boomers (73 %). Generace Z nakupuje nejvíce na Instagramu (59 %), Facebooku (37 %) a čím dál raději také na Tik Toku (35 %).

Z hlediska udržitelnosti je nejdůležitějším aspektem pro české spotřebitele (40 %) fakt, zda daná firma nabízí možnost opravy v záruční lhůtě. Celkem 36 % zákazníků zajímá, jestli značka používá při výrobě recyklované nebo udržitelné materiály a 28 % Čechů označilo za nejdůležitější aspekt program zpětného odkoupení.

Více platebních možností

Klarna dále uvádí, že dalším důležitým faktorem při nákupu online je pro zákazníky větší výběr platebních možností než v kamenné prodejně. Téměř tři čtvrtiny respondentů to uvedlo jako jeden z hlavních benefitů v porovnání s kamennými obchody.

WT100_25

Zájem je i o odložené platby – v České republice by tuto možnost podle průzkumu využilo 40 % oslovených, oproti 19 % těch, kteří by si vybrali platbu kreditkou. Jako hlavní výhodu (60 %) uvádějí čeští zákazníci možnost zaplatit plnou cenu za objednané zboží až po doručení a rozhodnutí, zda si je ponechají.

Zdroj: Klarna

Čtěte dále

IDC: Výrobci tiskáren mají důvod k úsměvu, trh v prvním čtvrtletí rostl
IDC: Výrobci tiskáren mají důvod k úsměvu, trh v prvním čtvrtletí rostl
SWS je oficiálním distributorem HP Poly v Česku a na Slovensku
SWS je oficiálním distributorem HP Poly v Česku a na Slovensku
Útoků e-šmejdů v Česku přibývá, roste ale i počet včas odhalených podvodů
Útoků e-šmejdů v Česku přibývá, roste ale i počet včas odhalených podvodů
Obrazem: Salesforce pozval odborníky z Evropy do Prahy na CzechDreamin
Obrazem: Salesforce pozval odborníky z Evropy do Prahy na CzechDreamin
David Vantuch se stává provozním ředitelem Mailstepu
David Vantuch se stává provozním ředitelem Mailstepu
Ransomware je stále hrozbou číslo jedna, vyděračské útoky vyrostly o 126 %
Ransomware je stále hrozbou číslo jedna, vyděračské útoky vyrostly o 126 %