Konkurence: Alza vyrostla v roce 2015 o 24 %, částečně i díky expanzi za hranice

1. 2. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Felix Jork - Fotolia.com
Největší tuzemský e-shop opět překonal svůj rekord v dosaženém obratu. Jeho statistiky zároveň potvrzují neustále rostoucí podíl uživatelů, kteří nakupují prostřednictvím mobilních zařízení.

Společnost Alza.cz v loni oslavila již jednadvacátý rok konstantně rostoucího obratu. E-tailer v roce 2015 podle předběžných výsledků utržil 14,5 miliardy korun, což představuje 24% nárůst oproti roku 2014 a logicky i nový rekord.

Alza za uplynulý rok vyřídila 5 milionů objednávek a její webové stránky navštívilo za jeden den až 1,2 milionu uživatelů. Prodejce také potvrzuje často připomínaný trend a hlásí více než 40% meziroční nárůst nákupů prostřednictvím mobilních zařízení.

Obliba nákupů přes mobily a tablety se u zákazníků neustále zvyšuje. Jen za rok 2015 jsme zaznamenali více než 500 tisíc stažení naší nákupní aplikace, kterou denně využívají desítky tisíc zákazníků. Tento trend budeme podporovat,“ uvedl Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva společnosti.

Rok 2015 byl pro Alzu ve znamení pokračující expanze do zbytku Evropské unie. Mezinárodní expanze překonala podle Tomáše Havryluka očekávání a právě prodej do dalších zemí se měl nemalým způsobem podílet na růstu. Alza očekává, že v zahraničním prodeji brzy překročí miliardovou hranici obratu. Na mezinárodním portálu podle Alzy nejvíce nakupují Němci a Britové.

Graf – Vývoj obratu společnosti Alza.cz

Channeltrends Awards

Alza.cz - Vývoj obratu

Zdroj: Alza.cz

Čtěte dále

Editorial: Vychází nový Channeltrends aneb lidský přístup v digitální době
Editorial: Vychází nový Channeltrends aneb lidský přístup v digitální době
Přepracovaný Microsoft Marketplace je na partnery přísnější
Přepracovaný Microsoft Marketplace je na partnery přísnější
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Asbis CZ rozšířil nabídku o značky SilverStone a Pantum
Asbis CZ rozšířil nabídku o značky SilverStone a Pantum
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity