Koupi mobilu prvňáčkům zvažuje skoro polovina rodičů (O2)

27. 8. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Syda Productions - Fotolia.com
Podle průzkumu Data Collect pro O2 je začátek školního roku pro rodiče dobrým důvodem proč pořídit školákům nový mobilní telefon.

Koupi mobilu při příležitosti nového školního roku zvažuje 46 procent dotázaných rodičů. Nejpádnějším důvodem pro pořízení mobilu dítěti je bezpečnost. Vyplývá to z průzkumu, který pro O2 realizovala agentura Data Collect.

Devět z deseti respondentů vítá možnost být s dítětem v kontaktu, 73 % pak možnost, že si dítě může zavolat o pomoc. Třetím, ale ne už tak zásadním důvodem, je motivace k lepším studijním výsledkům (16 %) a fakt, že mobil má většina spolužáků (14 %).

 Graf: Důvody nákupu mobilu pro prvňáky

Důvody nákupu mobilu pro prvňákyZdroj: O2 Czech Republic (Data Collect)

Třetina dotázaných lidí si myslí, že by děti měly už při nástupu do první třídy mít vlastní mobilní telefon. Nejvíce (48 %) pak podle O2 mobil pro prvňáčka propagují obyvatelé nejmenších obcí do 500 obyvatel.

Podle čeho rodiče vybírají mobily

Dotazování O2 ukazuje, že při výběru mobilního telefonu pro dítě jsou nejdůležitějšími kritérii jeho cena (78 %) a technické parametry (57 %). Pouze čtvrtina respondentů řeší také operační systém, 16 % značku a 12 % design.

Prodejní statistiky O2 potvrzují, že rodiny před začátkem školního roku za nové mobilní telefony utrácejí.

Během předposledního prázdninového týdne jsme na našich prodejnách a e-shopu prodali zatím nejvíce telefonů v letošním roce, uvedl v oznámení Jindřich Fremuth, ředitel divize Rezidentních zákazníků v O2.

Zdroj:O2 Czech Republic

Čtěte dále

Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu