Kurýři GLS doručili v prosinci do výdejních míst a boxů trojnásobně více balíků

24. 1. 2024
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: GLS
Výdejní místa balíků byla během předvánoční sezóny důležitou součástí doručovací sítě, jejich obliba v České republice strmě roste.

Společnost GLS informuje, že v prosinci 2023 narostl počet zásilek doručených do výdejních míst ve srovnání se stejným obdobím v roce 2022 o 136 %, do balíkomatů dokonce o 1567 %.

Celkově jde o trojnásobný nárůst počtu balíků přepravených do výdejních míst a boxů během prosince 2023. I přes nižší spotřebu domácností a pokles segmentu e-commerce přepravila společnost GLS podle svých slov o pětinu více balíků než před předloňskými Vánoci.

„Obliba výdejních míst, a především balíkomatů v České republice rok od roku strmě roste a očekávám, že tento trend se bude projevovat i v nejbližších sezónách. Když to uvedu na datech, ještě v roce 2019 využívalo balíkomaty pouhých 8 % lidí, dnes je to již 30 %,“ komentuje Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika.

Cyber25

A podobně je to podle něj i u Parcel Shopů – v roce 2019 si tam zásilky nechalo posílat 29 % lidí, nyní 46 %. V České republice GLS aktuálně doručuje do více než 1 300 Parcel Shopů a 1 500 balíkomatů, v letošním roce plánuje rozšíření počtu vlastních balíkomatů, a to minimálně na dvojnásobek.

Zdroj: GLS Group

Čtěte dále

Rittal racky VX IT: Klíč k moderní infrastruktuře v průmyslu i službách
Rittal racky VX IT: Klíč k moderní infrastruktuře v průmyslu i službách
Většina českých e-shopů je na marketplacech, ale spokojení s nimi nejsou
Většina českých e-shopů je na marketplacech, ale spokojení s nimi nejsou
Asbis CZ rozšiřuje nabídku, přidává odolné produkty Blackview
Asbis CZ rozšiřuje nabídku, přidává odolné produkty Blackview
ComSource spojuje síly s IdStory, zaměří se na správu identit a přístupů
ComSource spojuje síly s IdStory, zaměří se na správu identit a přístupů
Veronika Zachariášová bude šéfovat korporátní komunikaci a CSR v O2
Veronika Zachariášová bude šéfovat korporátní komunikaci a CSR v O2
Češi zanevírají na hotovost, 59 % nákupů v obchodech platí digitálně
Češi zanevírají na hotovost, 59 % nákupů v obchodech platí digitálně