Lidé šetří, gameři si dopřávají. Výdaje na herní zábavu rostou rychleji než na cestování

14. 3. 2025
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: Depositphotos
Čím dál více hráčů se při nákupu nechává ovlivnit tvůrci obsahu, jejich tvorbu sledují alespoň jednou týdně.

Nové údaje společnosti Visa ukazují, že výdaje držitelů karet Visa na herní zábavu v Evropě vzrostly v roce 2024 meziročně o 16,7 %. To je o 40 % rychlejší tempo než celkový růst výdajů držitelů karet Visa. Výdaje na herní zábavu překonaly i jiná odvětví: o 75 % vyšší růst než u cestování, o 60 % více než u módy a o 85 % více než u divadla a kina.

Devadesát procent útoků začíná slabým heslem, říká Jakub Souček z Esetu
Devadesát procent útoků začíná slabým heslem, říká Jakub Souček z Esetu
0:00/

Hráči podle údajů Visy utrácejí více a provádějí častější transakce než průměrní držitelé karet Visa v Evropě. Nejvyšší výdaje v oblasti gamingu zaznamenalo Španělsko, zatímco nejvíce transakcí provedli hráči v Maďarsku.

„Herní komunita v Evropě představuje digitálně zdatnou a dynamickou skupinu. Herní zábava je pro mladší publikum zásadní z hlediska kontaktu s ostatními vrstevníky a zdrojem kreativity, což podporuje i rostoucí vliv tvůrců herního obsahu,“ komentuje Kim Kadlec, marketingová ředitelka Visa Europe.

Povolání: Herní influencer

Průzkum společnosti Visa dále ukazuje, že tvůrci obsahu hrají stále větší roli při rozhodování hráčů o výdajích. Více než čtvrtina (28 %) hráčů uvádí, že ovlivňují jejich nákupní rozhodnutí, a více než polovina (53 %) sleduje herní influencery alespoň jednou týdně. U hráčů ve věku 18 až 24 let je toto číslo ještě vyšší – 70 %.

Obrazem: Lorgar odhalil herní revoluci v regionu EMEA Přečtěte si také:

Obrazem: Lorgar odhalil herní revoluci v regionu EMEA

Zájem o tvorbu obsahu roste: 30 % hráčů streamuje nebo sdílí herní videa na sociálních sítích. Každý pátý (21 %) se považuje za tvůrce herního obsahu, přičemž 52 % zvažuje, že by se jím stalo v budoucnu. Téměř 91 % hráčů se domnívá, že kariéra herního influencera je v posledních třech letech stále atraktivnější.

Tvorba obsahu se podle Visy pro mnohé stává zdrojem příjmů – 41 % tvůrců už vydělává a dalších 56 % by chtělo. Mezi hlavní zdroje příjmů patří streamování (41 %), předplatné (40 %) a spotřebitelské nákupy (38 %). Tři z deseti (30 %) vydělávají více než 1 000 liber (přes 29 500 Kč) měsíčně a 96 % očekává růst svých příjmů v příštím roce.

Cyber25

Výzkum společnosti Visa také ukazuje, že hraní her podporuje nejen ekonomiku, ale také rozvíjí dovednosti hráčů. Čtyři z pěti (81 %) hráčů věří, že hraní her či sledování esportu zlepšuje jejich schopnost řešit problémy a rychle myslet. 71 % tvůrců obsahu se domnívá, že tvorba herního obsahu posiluje jejich digitální a technické dovednosti.

Zdroj: Visa

Čtěte dále

IDC: Výrobci tiskáren mají důvod k úsměvu, trh v prvním čtvrtletí rostl
IDC: Výrobci tiskáren mají důvod k úsměvu, trh v prvním čtvrtletí rostl
Eset v Česku rostl dvouciferně, stoupá zájem o profesionální služby
Eset v Česku rostl dvouciferně, stoupá zájem o profesionální služby
IDC: Eskapismus táhne, trh rozšířené a virtuální reality se zotavil
IDC: Eskapismus táhne, trh rozšířené a virtuální reality se zotavil
Jiří Brych je novým head of product v Twistu
Jiří Brych je novým head of product v Twistu
I QR kódy mohou být nebezpečné, třetina českých firem čelila útoku
I QR kódy mohou být nebezpečné, třetina českých firem čelila útoku
Eset má nového šéfa české pobočky, Juraje Ference vystřídá Jan Urbík
Eset má nového šéfa české pobočky, Juraje Ference vystřídá Jan Urbík