Mailkit: Dvě třetiny příjemců otevírají e-maily na PC, zbytek na mobilech

8. 7. 2021
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © fotogestoeber - Fotolia.com
Na úspěšnost e-mailingové kampaně má podle Mailkitu vliv roční období, den v týdnu i denní hodina. Lidé si například s větší pravděpodobností otevřeou zprávu odeslanou v brzkých ranních hodinách.

Společnost Mailkit zveřejnila přehlednou infografiku věnující se trendům v e-mail marketingu za několik posledních let. Vyplývá z ní například, že více než čtvrtina e-mailů je otevřena do dvou hodin od doručení.

Přes tři čtvrtiny zpráv je podle Mailkitu poté zobrazeno do 24 hodin od doručení. Tento trend společnost pozorovala nejen v posledním sledovaném období mezi lety 2018 a 2020, ale již také dříve v letech 2010 až 2015.

Infografika dále ukazuje, že na úspěšnost e-mailingové kampaně má vliv nejen roční období, ale také den v týdnu i to, v kterou denní hodinu bylo sdělení odesláno. Míra otevření e-mailů zůstává během roku relativně stabilní.

Její postupný nárůst je podle analytiků pozorovatelný v průběhu podzimních měsíců. Největší proklikovosti dosahují kampaně v listopadu, nejmenší naopak v prosinci.

Zásadní roli hraje i den v týdnu

Mailkit dále uvádí, že nejvíce lidí si e-mailové kampaně otevírá během soboty. A to jak během běžného roku, tak i v průběhu letních měsíců. Častěji otevírány bývají také zprávy rozeslané během srpnových úterků. Největší míry proklikovosti dosahují e-maily odeslané během sobot.

Podstatný vliv na úspěšnost e-mailingové kampaně má také denní doba. Vyšší pravděpodobnost otevření mají podle společnosti zprávy odeslané v brzkých ranních hodinách. E-mailům se poté lidé věnují také okolo 21:00 večer.

E-maily vyřizujeme čím dál častěji z mobilu

Společnost rovněž zjistila, že během posledních tří let došlo také k proměně zařízení, na kterých si lidé své e-maily otevírají. Zvýšil se podíl těch, kteří si zprávy otevřou na chytrých telefonech. Na mobilních zařízeních si e-mailingy otevírá 30 % z nich.

Podíl těch, kteří si e-mail otevřou na osobním počítači naopak ve sledovaném období klesl. Nyní je na stolních počítačích otevřeno 65 % zpráv. Během letních dovolených je patrný pokles užívání počítačů, zatímco na mobilních telefonech a tabletech jsou e-maily otevírány i v průběhu prázdnin.

Cyber25

Během let 2010 až 2015 patřily podle Mailkitu k nejvyužívanějším prohlížečům Internet Explorer, Firefox a Chrome. V období 2018 až 2020 došlo k posílení pozice mobilních prohlížečů (zejména Chrome Mobile a Safari Mobile).

Zdroj: Mailkit

Čtěte dále

IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity
Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina
Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
AI je klíčová pro budoucnost, myslí si tři ze čtyř partnerů TD Synnex
AI je klíčová pro budoucnost, myslí si tři ze čtyř partnerů TD Synnex
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure